Bukefalos 28 år!

Förslag på bjudmiddag? Färdigförberedd och "svenskt"

Bra val, jag hade också kört på det eller köttsoppa med klimp.
(Det blir ingen köttsoppa utan klimp och man kan INTE göra för mycket! :D )
Men jag vill tipsa om Bubs Salta Skallar istället för Djungelvrål - de sistnämnda smakar ju bara plast nuförtiden! :yuck:
 
Bra val, jag hade också kört på det eller köttsoppa med klimp.
(Det blir ingen köttsoppa utan klimp och man kan INTE göra för mycket! :D )
Men jag vill tipsa om Bubs Salta Skallar istället för Djungelvrål - de sistnämnda smakar ju bara plast nuförtiden! :yuck:


Mmm, köttsoppa med klimp, och i klimpen kan det gärna vara lite WB :d. Nu måste min pappa komma ned och hälsa på snart känner jag, brukar alltid göra lite rejälare husmanskost när han är här. Han är ensamstående och snart 80 år, så han går inte så långt från sin standardhandling varje vecka, typ någon tub ärtsoppa, falukorv, en litet paket köttbullar.

Eftersom att jag själv inte äter Djungelvrål, är jag ingen referens där :yuck: Men om jag ska in i någon affär i morgon kan jag kolla efter salta skallar, maken lär bli glad i alla fall.
 
Middagen genomfört och nästan helt uppäten. Blev jättebra, dock råkade jag överkoka mandelpotatisen lite väl, så det fick bli potatismos.

Hade en så grymt trevlig kväll, kunde knappt somna i går kväll för att jag hade fått sådan energi av det trevliga samtalen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp