Bukefalos 28 år!

Frallor som luktar jäst?

bettysmatte

Trådstartare
Inte jag som bakat, men jag har vid ett par tillfällen blivit bjuden på nybakade frallor som luktade, och smakade, jäst... Vad har hänt då? För mycket jäst, för kort jästid, eller?
 
Sv: Frallor som luktar jäst?

Ja, de har antagligen inte arbetat degen tillräckligt eller att jästiden är fel eller att de inte är tillräckligt gräddade. Mina bullar luktade jäst senast då jag inte hade tid att jäsa dem mer än 5 minuter på plåten... :idea:
 
Sv: Frallor som luktar jäst?

Jag har råkat ut för det med ett bröd jag bakade en gång, och då antar jag att det berodde på att det blev lite "snabbjäsning" på slutet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
843
Senast: sjoberga
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
664
Senast: cambodia
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 520
Senast: MissFideli
·
Mat I det här huset är finskt rågbröd ett måste till jul. Det finns inte att köpa här så jag brukar baka eget. Tyvärr har min surdeg gått...
Svar
4
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp