Bukefalos 28 år!

Frukt och sockerintag (utbruten från Boosta immunförsvaret)

Håller med dig! Måttlig mängd frukt- 3 st om dagen är dock överdriven och är det så att man vill åt alla nyttigheter som finns i frukt (och inte för det är sött o gott) så finns det ju massor av sånt i "grönt" också.
Jag är ochså väldigt kost -och träningsintresserad....dock inte läkare.

Jag förstår inte alls vad du baserar dina åsikter på. De liknar inga rekommendationer angående kost som jag känner till. Möjligen LCHF?
 
Lite fakta om varför vi i Sverige har haft mer socker i maten. Förr hade man det i köttbullar, stuvade makaroner, stuvad spenat mm. Vår inlagda sill är sötare än tex iTyskland. . Efter 2:a Världskriget ville man få fart på ekonomin. Bla med att odla sockerbeta och raffinera den. Så det var ett politiskt beslut att öka sockerkonsumtionen i Sverige.
 
Nu har du hamnat i en grej att du absolut bara inte ska låta dig överbevisas. Det låter väldigt konstigt att stå på sig om riskerna med tre frukter om dagen, när det inte direkt är en risk alls.
Men var har jag pratat om risk???? I denna tråd har folk gått i taket och löper amok för jag menar att öka på andel grönsaker och minska frukten. Eller att 3 frukter per dag är en väldigt stor portion om man slåss med sötsug och svårigheter med att få till varaktig viktnedgång.
 
Det är inte frukten som är boven vid viktuppgång utan fett och kolhydrater. Äter man mer fett och kolhydrater än kroppen behöver så kan man gå upp i vikt. Jag äter mycket frukt,bär även ett par bananer om dagen.Jag går ned i vikt då jag dragit ned på fett och kolhydrater i form av spannmål, pasta, ris ,potatis och socker. 3 frukter äter jag till frukost. Sedan frukt efter lunch, middag samt som mellanmål.
 
Det är inte frukten som är boven vid viktuppgång utan fett och kolhydrater. Äter man mer fett och kolhydrater än kroppen behöver så kan man gå upp i vikt. Jag äter mycket frukt,bär även ett par bananer om dagen.Jag går ned i vikt då jag dragit ned på fett och kolhydrater i form av spannmål, pasta, ris ,potatis och socker. 3 frukter äter jag till frukost. Sedan frukt efter lunch, middag samt som mellanmål.
Vad innehåller frukt menar du som gör att du inte räknar det som kolhydrater?
 
Var läste du det?

Kunskap är vida överlägset okunskap. Kunskap säkerställs genom utbildning. Lekmannaspekulationer väger väldigt lätt och på livsmedelsområdet är det väldigt vanligt med sådana. På myndigheter har man processer på plats för att kvalitetssäkra kunskap och budskap och för att hantera enskilda medarbetares jäviga intressen.

Kunskap är verkligen inte bara nått man får genom utbildning. Speciellt inte när man med utbildning menar skola.

Och för resten:
Jag antar att du antingen inte jobbat på myndighet, annars vet jag inte riktigt hur jag ska kunna svara dig om det där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp