Gamashskav

Djurjouren

Trådstartare
Jag har en liten liten travare, med små små yttepytteben och hon får skav av sina gamasher, dels av flärpen nedanför kotan men även på baksidan/insidan av kotan :confused:.
Jag köpte därför för ett tag sen såna där svindyra, ultralätta, megasmå tävlingsgamasher av nån specialmodell som väger typ 2 gram :angel: eller nått men det hjälpte inte.
Hon startade för en vecka sen och då lindade jag under gamasherna med trycksår som följd.....:smirk:
Vad göra ni kloka, allvetande bukefalister?
Hon behöver höga skydd då hon slår sig på spatten oxå.
Hon slår sig inte mkt och hovis har gjort allt han kan för att få henne att gå fri så mer kan vi inte göra. Jag söker bara det ultimata, skavfria skyddet för yttepyttiga, ultrakänsliga kritvita bakben....
 
Sv: Gamashskav

Babypuder innanför gamasherna brukar funka jättebra. Hjälper även att ha till boots. Har aldrig haft några skav av boots sedan jag började använda det.
 
Sv: Gamashskav

Säger också babypuder, funkar jättebra på Alice. Hon är också rätt känslig om benen, på henne har det fungerat i träning då hon har gamasher. I lopp går hon barfota bak/ ell r.o. och då går hon utan skydd eller med bandage & vaddar bak. Har du provat sånna där skumgummivaddar med " fastklistrad gamasch"? ( vette tusan hur jag ska förklara:D)
 
Sv: Gamashskav

Jag har en liten liten travare, med små små yttepytteben och hon får skav av sina gamasher, dels av flärpen nedanför kotan men även på baksidan/insidan av kotan :confused:.
Jag köpte därför för ett tag sen såna där svindyra, ultralätta, megasmå tävlingsgamasher av nån specialmodell som väger typ 2 gram :angel: eller nått men det hjälpte inte.
Hon startade för en vecka sen och då lindade jag under gamasherna med trycksår som följd.....:smirk:
Vad göra ni kloka, allvetande bukefalister?
Hon behöver höga skydd då hon slår sig på spatten oxå.
Hon slår sig inte mkt och hovis har gjort allt han kan för att få henne att gå fri så mer kan vi inte göra. Jag söker bara det ultimata, skavfria skyddet för yttepyttiga, ultrakänsliga kritvita bakben....

Har du provat JN spattgamascher utan flärp?

Barnpuder är väldigt vanligt att man använder under skydden i Frankrike !
 
Sv: Gamashskav

Sager det samma som ovanstende. Anvander Babypowder under alla skydd pa kansliga hastar. Gor ingen skada (vad jag nagonsin varit med om/hort talas om) sa det aker pa som extra omvardnad.
Annars lagger vi vetrap under alla gamascher vid tavling och vid yttepytte ben lindar jag med ultra tunna syntetlindor vid traning (vet tyvarr inte vad de heter) Aldrig fatt vare sig tryck eller skav av nagot av dessa alternativ.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp