Bukefalos 28 år!

Gjorde jag rätt? (Ringde polisen på grannen.)

Jag har orosanmält flera gånger och kommer fortsätta göra det. Barnen bor iaf inte där på heltid som jag förstått det, vilket ju är en klen tröst men ändå något. Jag hoppas att orosanmälningarna på något sätt kan stötta mamman om hon försöker få ensam vårdnad om barnen (det har jag ingen aning om ifall hon försöker, men...).


Fortsätt!

Jag ringde polisen själv när jag blev misshandlad, de kom, glodde runt lite, frågade de vuxna någon mindre relevant grej och åkte sedemera därifrån. Jag vågade aldrig ringa polisen igen, det hjälpte inte alls, blev bara värre.

Vad jag inte förstår är varför intre grannarna inte gjorde nåt, jag kunde höra grannen snarka, så ingen chans att de inte hörde oss skrika och gråta. En annan granne såg min lillebror misshandlas, och sa inte ett skit heller.

Så min erfarenhet är att det räcker inte att polisen kommer en gång, de behöver komma varje gång det här händer, innan det tar skruv.
 
Fortsätt!

Jag ringde polisen själv när jag blev misshandlad, de kom, glodde runt lite, frågade de vuxna någon mindre relevant grej och åkte sedemera därifrån. Jag vågade aldrig ringa polisen igen, det hjälpte inte alls, blev bara värre.

Vad jag inte förstår är varför intre grannarna inte gjorde nåt, jag kunde höra grannen snarka, så ingen chans att de inte hörde oss skrika och gråta. En annan granne såg min lillebror misshandlas, och sa inte ett skit heller.

Så min erfarenhet är att det räcker inte att polisen kommer en gång, de behöver komma varje gång det här händer, innan det tar skruv.
Men så fruktansvärt :cry: :heart
 
Men så fruktansvärt :cry: :heart

Ja, egentligen. Att det var dessutom så tandlöst att ringa polisen.

Men jag skriver inte för att tycka synd om mig själv, utan bara säga att man får fortsätta ringa polisen, igen och igen tills barnen slipper vara där. Min erfarenhet säger att våldsamma män slutar inte vara våldsamma, de byter bara taktik.
 
I mitt jobb stöter jag på barn som inte har det bra ibland och orosanmäler då såklart. Min erfarenhet är att folk är beredda att anmäla i princip vad som helst utom att barnen far illa för då vill man plötsligt "inte lägga sig i". Ibland hör man nästan att de är oroliga för barnen fastän de ringer till mig och klagar på något annat...
 

Liknande trådar

Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp