Make
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar flera: men nu läser ni inte vad jag skriver utan nåt helt annat - klart det blir obegripligt då.
Det handlar inte om massa jobb, krav eller underhåll.
Det handlar om att överhuvudtaget träffa min make.
Det handlar om att komma förbi nån gång sedan vi köpte gård, för två år sen, nästgårds till hens arbetsplats.
Om inte = helt okej. Men då ska man inte förvänta sig att jag hjälper dem att flytta till sitt nya hus liksom.
Jag åkte 1-2 gånger om året de första fem åren ungefär, därefter lite glesare. Nu är det väl ett par år sen jag hälsade på.Men du åker till henne ofta då eller?
Jag åkte 1-2 gånger om året de första fem åren ungefär, därefter lite glesare. Nu är det väl ett par år sen jag hälsade på.
Svarar flera: men nu läser ni inte vad jag skriver utan nåt helt annat - klart det blir obegripligt då.
Det handlar inte om massa jobb, krav eller underhåll.
Det handlar om att överhuvudtaget träffa min make.
Det handlar om att komma förbi nån gång sedan vi köpte gård, för två år sen, nästgårds till hens arbetsplats.
Om inte = helt okej. Men då ska man inte förvänta sig att jag hjälper dem att flytta till sitt nya hus liksom.
Om du menar varför jag tog upp det nu med henne? Jag hade tänkt låta allihopa bara rinna ut i sanden.Varför känner du att du behöver ventilera detta nu då? Och varför är det hennes fel att ni gled isär?
Om du menar varför jag tog upp det nu med henne? Jag hade tänkt låta allihopa bara rinna ut i sanden.
Men nu ska hen flytta och ville bjuda in till flytthjälp, med husesyn och barnpassning.
I min värld blev det totalt bakochfram, för de vet ju inte ens hur jag bor eller vem jag byggt upp mitt liv med liksom.
Ett sätt att se på det är ju också Glöm inte bort era vänner när DE blir föräldrar.
Det ska mycket till för att många av ens relationer förblir oförändrade när man får barn. Inte mycket att göra åt.
Ja, det var just det jag gjorde, därav tråden. Nåväl, nu är ju saken utredd och tydlig, och det är ju bra i alla fall.Så du det till henne då? Det bästa är ju att vara ärlig i en sånn situation.
Ja, det var just det jag gjorde, därav tråden. Nåväl, nu är ju saken utredd och tydlig, och det är ju bra i alla fall.
Vaddå vill ha ut av tråden? En tråd är väl något som flera användare skriver i och kommer med sin syn på trådens ämne, utifrån TS mer eller mindre välformulerade trådstart. Man får olika input och synvinklar helt enkelt. Just den här trådstarten var skriven i affekt, så den tillhörde nog de mindre välformulerade trådstarternaJag fattar inte vad du vill ha ut av tråden?
Det där tycker jag är så himla trist, respektlöst och inte ok!jag kan känna att det uppstår något av en spricka när de förhållandevis få gemensamma fikastunderna mer och mer kommer att handla mycket om barn och graviditeter, jag som barnlös blir såklart lite utanför. Jag kan ju inte vara delaktig i det på samma sätt. Jag känner mig inte bortprioriterad - herregud det är självklart att barnen prioriteras - men just lite utanför ibland, ju fler som skaffar barn. Och det har väckt en del känslor och tankar hos mig den senaste tiden.
Det där tycker jag är så himla trist, respektlöst och inte ok!
Det är ju som att bara prata häst om det finns någon som har häst i sällskapet? Trots en eller flera inte har det och inte är ett dyft intresserade. Eller att bara mala på om sin hobby vad det nu än är.
Jag tycker allt att man får anpassa sig så att alla i umgänget är ok med det.
Barn kan de prata om när det bara är föräldrar runt bordet.
Om det inte är någon rolig incident som har inträffat, som alla förstår och kan skratta åt!
Jag har flera barnlösa kompisar som säger precis som du och känner ett utanförskap.
Det kan ju dessutom vara förknippat med stor sorg? Har två som är förtvivlade över att de aldrig kan få barn, och de är väldigt känsliga för sådana situationer. Men det klampas ofta bara på, inte sällan får de frågor om saken, eller pikar.
Jag var också bland de första att få barn, vilket jag tycker var en enorm fördel. Det är väldigt mycket lättare, enligt min erfarenhet, att göra lite vad som helst och som vanligt med ett barn och några vuxna, än med flera barn.Det här håller jag verkligen med om. Jag var en av de första i min vänkrets med att få barn. Om mina vänner vill ha kvar mig som vän måste de helt enkelt anpassa sig lite efter det. När det gäller var man ses, när på dygnet man ses, framförhållning osv. Jag hade dessutom en bebis som vägrade allt vad flaska hette så det var extra knepigt i början.
Men i gengäld ser jag verkligen till att inte prata bebisar och barn när vi ses. Om jag inte får direkta frågor så såklart. Dels för att jag vet att deras intresse i det är rätt begränsat. Och dels för att det är ju rätt skönt att prata om annat ibland också. Och det är ju ÄNNU viktigare när man är ett sällskap där majoriteten har barn (eller häst eller älskar frimärken eller whatever), att inte välja samtalsämnen som exkluderar en del helt från samtalsämnet.
Jag var också bland de första att få barn, vilket jag tycker var en enorm fördel. Det är väldigt mycket lättare, enligt min erfarenhet, att göra lite vad som helst och som vanligt med ett barn och några vuxna, än med flera barn.