GoT, Säsong 6 avsnitt 3

CillaW

Trådstartare
Ok, jag är officiell nörd nu. Gick upp en timme tidigare för att se avsnitt 3.

Jamen jäklar, det var det värt! Det börjar byggas upp...

mellanrum för att inga spoilers ska synas utan att ni öppnar tråden... bla bla bla bla

bla bla bla bla (har inte lärt mig göra spoilerinlägg än, nån som kan berätta?)





"My watch has ended"
Jag trodde han skulle skona Olly, men uttrycket i Ollys ansikte sa att.... nej, det skulle han inte.
Scenen vid Tower of Joy, kommer vi att få R+L=J bekräftat nästa avsnitt? Hur ska Bran berätta det för Jon?
Arya är Ingen Alls...

Vad tyckte ni?
 
Jag sitter i loungen på Arlanda och såg avsnittet. Bra tidsfördriv!

Saknade Sansa. Och Tyrion tycker uppenbarligen att det är lika tråkigt i Mereen som jag tycker att det är. Är ingen ute och letar efter Daenerys för övrigt?
 
Jag tyckte avsnittet var lite.. meh. Hade höga förhoppningar efter förra avsnittet och tyckte detta var som ett mellanavsitt igen. Lite som att jaha, det händer inte vidare mycket hos någon alls, allt är väntat liksom.

Men största nyfikenheten hos mig nu är vad Jon kommer göra! Kanske få tronen när Brian har berättat för honom vem hans mamma är? Eller ja, ni som läst böckerna, gör det Jon till en person som kan sitta på tronen? :D

Spoilers skriver man såhär fast utan mellanrum:

[ spoiler ] Bla bla saker att spoilra om [ / spoiler ]

Och vill man döpa sin spoiler till typ "Att skriva spoilers" skriver man:

[ spoiler = Att skriva spoilers ] Humtadum [ / spoiler ]

:D
 
Jag tyckte avsnittet var lite.. meh. Hade höga förhoppningar efter förra avsnittet och tyckte detta var som ett mellanavsitt igen. Lite som att jaha, det händer inte vidare mycket hos någon alls, allt är väntat liksom.

Men största nyfikenheten hos mig nu är vad Jon kommer göra! Kanske få tronen när Brian har berättat för honom vem hans mamma är? Eller ja, ni som läst böckerna, gör det Jon till en person som kan sitta på tronen? :D

Spoilers skriver man såhär fast utan mellanrum:

[ spoiler ] Bla bla saker att spoilra om [ / spoiler ]

Och vill man döpa sin spoiler till typ "Att skriva spoilers" skriver man:

[ spoiler = Att skriva spoilers ] Humtadum [ / spoiler ]

:D

Tack!

Men hur ska Bran kunna tala om för Jon vem hans föräldrar är?
 
Tack!

Men hur ska Bran kunna tala om för Jon vem hans föräldrar är?

Han kan åka tillbaka i tiden, tror inte direkt det kommer bli ett problem för honom ;)

Nämen har han också en varg eller vad hände med den? Isf kan den ju ta med sig budskapet. Eller om Jon träffar på honom nu när han ska bort från Castle Black!
 
Han kan åka tillbaka i tiden, tror inte direkt det kommer bli ett problem för honom ;)

Nämen har han också en varg eller vad hände med den? Isf kan den ju ta med sig budskapet. Eller om Jon träffar på honom nu när han ska bort från Castle Black!

Jag tror inte Bran kan kommunicera så tydligt när han ser saker som hänt tidigare. Och om Jon får reda på vem han är bakåt i tiden så borde han redan veta det.... och det borde påverka hans handlingar.
Brans varg Summer är med honom hos Three-eyed Raven, och det är långt norr om Muren. Jon är inte på väg till andra sidan Muren, jag tror han är på väg till Winterfell. Och vargarna kan inte heller kommunicera med Jon på det sättet. Kan bli komplicerat det här.
 
Och jag skäms för att säga detta men håg tyckte avsnittet va lite tråkigt. :( Men det kan bero på att jag visste allt som skulle hända pga spekulationer i en GOT podcast och de lyckades pricka intyp allt.
Olly, Rickon, Jon, Danny osv.

Men min favorit Davos kom med ytterligare ett pepptalk. Han måste leda en armé!

Och gillade att se Varis in action med sina småfåglar. Hoppas han klarar sig nu när de blivit infiltrerade, gillar honom men...
Var är Little Finger?!
 
Nu (eller ja, igår kväll) har jag också sett det.
Är verkligen intressant att se om vi kommer att få veta vem Jons föräldrar är, någonting viktigt är det iaf, annars skulle det inte vara med.
Bra att de snabbat på Aryas storyline, men jag trodde inte att de skulle snabba på den riktigt så mycket - har de kanske några planer för henne?

Var är Little Finger?!

Precis!?
Och var är Gendry? (ni vet, han Robert Baratheons oäkta son som var tillsammans med Arya - försvann han bara från historien?)
Har någon koll nu förresten var vargarna är? Är det bara Jon och Bran som har kvar sina? Var är Aryas varg?
 
Jag har ägnat mig åt att sträck-se säsong 1-5 (igen) o min känsla är att avsnitten verkar handla varannan gång om några o varannan gång om andra. De är ofta klumpade i grupper som avsnitten är organiserade efter. Så att Sansa saknas o några till, för mig känns det normalt, att det är så de har valt att lägga upp historiken.
 
Jag tyckte inte heller att det här avsnittet var särskilt bra. :cautious:

  • Gillar slutscenen och "My watch has ended" bäst.
  • Tror att Jon kommer att få följe av ett gäng wildlings och röda tanten, det känns inte som att han kommer vimsa runt på egen hand.
  • Sam, din lilla pösmunk. Du är en sån liten pärla. Men Gilly blir bara bättre och bättre. Tror så mycket på henne!
  • Är så trött på dramat/sömnpillret i huvudstaden, HERREGUD LÅT MIG SLIPPA. Gillade dock scenen med de små fåglarna väldigt mycket. Saknar Margaery nåt så djävulskt.
  • Och hur länge ska Daenerys hänga löst i änkefinkan då? Just nu känns det även som ett sömnpiller kring henne - och det brukar det ju verkligen inte göra.
  • Arya kompenserar upp hela avsnittet. She's back!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp