L
Lima1
Jag ger min häst, gammal pojke, djävulsklorot då hans bakben med leder svullnar på vintern. Svullnaden går ner när man rider och blodcirkulationen kommer igång. Djävulsklorot ger bättre blodcirkulation , säjs vara bra vid artrit och är dessutom bra för mat smältningen. Hans svullnad har minskat med hläp av djävulsklon, även om han kan vara lite stel om mornarna än. Det är dock lite dyrt.
Därför undrar jag om gurkmeja har ungefär samma effekt, eller om det enbart är bra för lederna genom att tex "fixa" ledvätskan? Tyckte mig läsa i någon annan tråd att det även kunde vara bra för matsmältningen, ialla fall för människor.
Har det någon effekt på blodcirkulationen?
Läste att man kan köpa det hos storgrossister, någon som kan ge ett exempel på vilken?
Tacksam för svar.
Därför undrar jag om gurkmeja har ungefär samma effekt, eller om det enbart är bra för lederna genom att tex "fixa" ledvätskan? Tyckte mig läsa i någon annan tråd att det även kunde vara bra för matsmältningen, ialla fall för människor.
Har det någon effekt på blodcirkulationen?
Läste att man kan köpa det hos storgrossister, någon som kan ge ett exempel på vilken?
Tacksam för svar.