H**ks CRW Exclusive Dunparka för 849 kr!

N

Nina83

Nån som har köpt den? Finns i duvblått och beige, och så har den fuskpäls på luvan.

Den var jätteskön när jag provade den i affären idag, och verkar mkt praktiskt. Sen var den ju himla snygg också. Dock undrar jag hur hållbar den är, och om den är så varm som den kändes? Hur funkar det med att ta ut "innerjackan" och bara ha "ytterjackan". Vilka temperaturer kan man ha den i då? Och är den värd sitt pris?

Det står även att det är en höstjacka- men jag tyckte den var/kändes väldigt varm(TUNG var den att hålla i), det borde väl vara en vinterjacka med? Vi får som mest -20 till -25 där jag bor, fast medelvintertemperaturen ligger väl på -5 till -15, vid en "riktig" vinter dvs. (Västmanland) Ser dock ut som en vinterjacka.. Och sen heter den ju "Polarjacka".

MVH Nina
 
man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är. (svenskt dun kommer från döda djur)

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhärt grymt, men jacktillverkarna kommer undand genom att klpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.
 
Men suck.

Jag har redan köpt den och den är helt underbar! Och hur kan DU veta att det inte är svenska dun? Och hur kan man själv veta det?
 
jag vet inte, och eftersom hööks är så billiga kan jag med 99% säkerhet säga att den är gjord på utländskt dun från plågade gäss...

det är oftast så eftersom svenskt dun går till exklusiva svenska företag som är noga med att ha icke plågade dun :-)

dun anses oxå vara bättre från levande djur av någon anledning, därav problemen med att få bort det från thailand o ungern, polen osv.
den enda som ska veta är tillverkaren. ibland står det i jackan7täcket osv.

du får helt enkelt hoppas på det bästa o tänka dig för inför nästa köp.
 
Hur var jackorna i storlekarna? HAr funderat på at köpa en till mig själv. ÄR dem varma även när det är riktigt kallt, hur funkar det vid +-0 grader. Funkar den som både höst och vinterjacka?
 
De är stora i storlekarna!

Jag har small på min, är 173 cm lång och smal visserligen, men den passar mig bra och har utrymme kvar så det räcker. Det är som en jacka i Medium..

Jag har inte kunnat ha en i kallt väder än eftersom det är höst.. :smirk: Just nu använder jag "innerjackan", den är jättegosig. Så den funkar som både höst och vinterjacka!

Luvan är jättemysig, med fuskpäls på kanten och fleecefodring inne i luvan.

En toppenjacka är det! Och en är mer figurnära än i katalogen, där ser den så rak ut- men tjejen hade nog en lite för stor jacka på sig där.
 
Tack för svaret!

JAg är 179 cm och är ganska så smal. Har någonstans mellan small och medium på herrkläder och 44/large på dam.

Vilken storlek tror du skulle passa mig?
 
Hm.. hur långa armar har du? :smirk: Du skulle ju kunna mäta från armhålan till där du vill att jackan sluta, så kan jag mäta jackan (o mina armar :smirk:).. För min jacka är ganska precis i ärmarna, eller tja, den är bra i ärmarna, men skulle man korta några cm skulle det bli för kort för min smak.
 
Är det nån som vet om den finns på Hööks hemsida på nätet, eller finns den bara i butikerna?

Eller nån som har ett foto på den, blev lite sugen...
 
finns på nätet också..

har den jag med.
jätteskön men lite väl stor o klumpig tycker jag nog dock..
lite omständigt att ta på o av ytterjackan från innerjackan också (om man jämför med deras förra flera-i-ettjacka). men vafan. :)
 
Jackarmslängd, innerjacka: 52 cm
Jackarmslängd, ytterjacka: 54 cm
Min armlängd: 53-54 cm (till handleden)

Kom på att man ju inte har jackans armhåla i sin egen armhåla utan några cm ned. För den är ju längre ned på mig än vad jag mätte min armlängd till. Så den passar nog dig! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp