- Svar: 11
- Visningar: 1 400
Betäckningssäsongen är i full gång och nu finns det statistik hos SWB om vilka hingstar som var mest använda fram tills månadsskiftet maj/juni. Kolla in 10-i-topp-listorna för både hoppning och dressyr här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det skönt?Skönt att inte ha använt någon av dessa. Undra om Magic Park kommer att toppa i slutet av säsongen igen.
För att jag inte gillar att använda dom mest använda hingstarna.Varför är det skönt?
Jag förstod det, men är det bara en personlig preferens eller är det ett avelsstrategiskt beslut?För att jag inte gillar att använda dom mest använda hingstarna.
Både och.Jag förstod det, men är det bara en personlig preferens eller är det ett avelsstrategiskt beslut?
Håller helt med dig. Valde faktiskt bort en hingst i år som jag misstänkte skulle hamna på den listan. Om mycket riktigt…För att jag inte gillar att använda dom mest använda hingstarna.
Vore intressant on någon av er ville utveckla hur ni resonerar Det kanske är uppenbart för många som är mer inne på avel men jag förstår inteHåller helt med dig. Valde faktiskt bort en hingst i år som jag misstänkte skulle hamna på den listan. Om mycket riktigt…
Även jag vill inte ha dom mest välanvända avelsdjuren. Varför vill någon vara med på matadoravel (eller avkommor till dessa avelsdjur) och göra avelsbasen snävare.Vore intressant on någon av er ville utveckla hur ni resonerar Det kanske är uppenbart för många som är mer inne på avel men jag förstår inte
Nu vet du kanske inte det om du inte håller på med avel själv men ta tex Magic Park, ägarna har haft extremt förmånliga villkor på honom i om jag minns rätt, tre år nu. I år kostar han 7500:- + moms i levande fölavgift dvs ingen språngavgift osv. Han har varit väldigt billig att betäcka med vilket resulterat i att allt och alla har betäckt med Magic Park utan ngn tanke bakom och valt honom enbart pga det billiga priset trots att han kanske inte alls passar deras ston. Jag tycker inte att Magic Park är en dålig hingst men jag har ridit och haft i träning tillräckligt många avkommor för att vara av åsikten att han inte ger trevliga hobbyhästar och skulle inte valt honom själv om jag skulle avla fram en hobbyhäst dvs jag låter inte priset styra min avel.Vore intressant on någon av er ville utveckla hur ni resonerar Det kanske är uppenbart för många som är mer inne på avel men jag förstår inte