Häst och ryttare föll utför brant

Det ar exact vad som hande min kompis i klippiga bergen i Canada, utan hjalm, for nagra ar sedan. Bergsklattrare i raddningstjansten (om det heter sa) var tvungna att komma for att fa upp henne. Hon var dock inte talbar och blev "air lifted" (upphissad i helikoptern som inte heller kunde landa) till sjukhus dar hon var medvetslos i flera dagar.
Hasten hade nagra skrapsar och madde bra, de kunde fa ur honom ur ravinen genom att ga sidledes och sedan nerat.
Nu mar bada aldeles utmarkt. Kompisen salde hasten och kopte en ny hast :p
SUPER laskigt ... och jag lovar att kompisen alltid rider med hjalm numera.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fjällaregård förblir en ridanläggning och ger plats för både landslagsryttare och lokala ryttare. Så lät det när kommunfullmäktige på...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det jag begär är inte mycket. Sakta ner lagom långt innan du kommer fram till oss, håll den farten förbi och några meter efter och...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Partille ridklubb bygger om för 30 miljoner kronor och nu ska ridskolehästarna gå lösa. Systemet kallas lösdrift och ska koppla samman...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En gång innan har en ryttare vunnit Jerringpriset, Rolf-Göran Bengtsson. Han fick stå ut med smutskastning vid sin vinst 2011. Han var...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp