Först, sidenote: Jag har inte varit inne på bukefalos på flera år. Men har sånt hästsug och tänkte "Men där fanns alltid bra trådar att läsa!" BAM - hittar den här direkt
OCH det är några användare jag känner igen! Är helt lyrisk.
Jag sålde min häst inför universitetsutbildning 2011. Har haft två medryttarhästar sedan dess. Båda två slutade jag på för att de flyttade, den första till ett stall längre bort och den nuvarande ska till fodervärd nästa vecka. Och varje gång har det känts lite skönt... för jag har så svårt att engagera mig när det inte är min egen! Det blir liksom inte samma sak, även fast den senaste var jätterolig, mysig och tycker om den supermycket.
Har provat på flera andra hobbys men inte fastnat för något... det verkar bara vara häst som gäller. Men samtidigt är det så himla skönt att inte behöva göra något eller ansvara för något annat än sig själv (kanske sambon, lite ibland) och jobbet.
Angående sambon så känner jag också att jag vill umgås med honom så mycket som möjligt (han är fortfarande lite ny). Jag vet inte heller vad han skulle tycka om att jag skaffade häst i dagsläget... är orolig för att det skulle påverka vår relation negativt att jag är borta så mycket. Det är min första, riktigt seriösa relation. Tro inte att jag inte gör vad jag vill med mitt liv pga sambo, men jag bryr mig mycket om vår relation. Jag gissar att många har erfarenheter med kombinationen sambo + häst
. Är det någon som vill dela med sig?