Hästmaten dubbelt så dyr nu: ”Drabbar ridklubbar hårt”

4 kr per kg exklusive moms. Ts halt 65%.
Frakt och avgift för returpall tillkommer. Men jag valde ju leverans, man får hämta själv också...
 
Såg någon som sålde från Polen, 5kr/kg
Vad betalar ni andra?
Var inne på något som är som Polens blocket och kan tänka på att det i slutändan hamnar på 5kr/kg med transport, lite beroende på var i Sverige och Polen. Är ju även lite papper så fodret inte innehåller svinpest som vi inte vill ha till Sverige.

Vet faktiskt inte priset än men kan tänka mig mellan 4 och 5 kr, betalade 3,5 kr i vintras.
 
Jag betalade lite över 7 kr/kg för småbalshö i år, köpt i juni (dvs mitt när torkan var som värst) och inklusive leverans i det priset (någon mil bort, så inte helt nära). Från min vanliga bonde. (som först frågade om jag fortfarande ville ha i och med att han var tvungen att ta ett högre pris om han skulle skörda höet eftersom det inte blev så mycket på ängen).
 
Jag betalar 2.40 plus moms för årets hösilage. Fyrkantsbalar 300kg. Jag har hämtat 4 själv i släpet men resten måste jag boka transport till.
Min bonde från förra året, våran granne har inte kommit fram med något pris än. Förmodligen dyrare men transporten är ju minimal så det kanske går på ett ut.
 
Betalar 5 kr kg för svenskodlat hö med finfina värden. Köpte lägligt nog ett par hektar vall i våras så även om den egentligen bör sås om så borde det räcka till att ta eget hösilage till största delen av vintern.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Åre ridklubb är i ett tufft ekonomiskt läge och har svårt att få verksamheten att gå runt. Nu hoppas man få hjälp från kommunen. – Vi...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Många svenska ridklubbar och föreningar drabbas hårt av coronarestriktionerna. Nu utlyser Svenska Ridsportförbundet ett extra stödpaket...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Malung-Sälens Ridklubb hade hopp om att kunna öppna den stängda ridskolan igen till terminsstart, men nu har fler hästar insjuknat i...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter flera tuffa år och flera hårda ekonomiska smällar såg det mörkt ut inför 2019. Men hårt arbete, åtgärder och höjda medlemsavgifter...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp