Hakat upp sig?

mumin

Trådstartare
Min ´-tangent har hakát upp sig.´.. Útan att jag rö´r den ´så´´ho´ppa´r det ´hela tiden´in en ma´ssa såda´na tec´ken i texte´n (ni ´ser ju hur det ser´ut när jag´inte hinner ´stoppa de´n..`)´. Jag kan si´tta o´ch titta på ´skärmen och det kan´rusa fra´m ´´10 rader med sådana tecken utan att jag gör någonting! Det är ju ´hel´´t´´ hopplös´t´át´t´för´söka skriva någonting, för att inte tala om att skriva én we´bb´-a´dréss, éller´étt löseno´rd..´´
`De´t ´har varit så ett antal dagár och ´´jag håller på att bli tokig! ´Jag har ´dammsugit tangentbordet ´(laptop´) och försökt torka a´v det, men ´det har inte hjälpt. Tangenten känns inte konsti´g om jag trycker på den,´´som´´´om någonting skulle ligga under den.

Nån som har några uppslag på vad jag skulle kunna prova? Jag kan´ju verkligen inte ha ´det så här, och jag har inte précis ekonomí för att köpa en ny dator bara för det..

Jättetacksam för hjälp,´´ ´tips och rå´d!`!
 
Sv: Hakat upp sig?

Nejdå, inte ska du behöva köpa en ny dator. Däremot skulle du antagligen behöva komma in under plasten och torka där, misstänker jag. Alternativt köpa ett nytt tangentbord (om det går).
 
Sv: Hakat upp sig?

Tack för svaret! :)´Hur kommer man in under tangenterna på en laptop? Måste man ´dela på hela datorn då eller det går att lossa tangenterna på nåt vis? Antar att jag tar itu dem om jag ´knäcker upp ´dém.´.
 
Sv: Hakat upp sig?

Exakt hur det går till vet jag inte, men det är säkert lagom halvsvårt att få loss det. Det varierar säkerligen från märke till märke. Säkerligen sitter det skruvar någonstans, inte helt otroligt att du måste plocka isär större delen av datorn för att komma åt (ja, jag är allmänt pessimistisk).
 
Sv: Hakat upp sig?

Tänker på det att komma åt under tangenterna;
på min så går det bara att lyfta den enskilde tangenten, känns som man ska ta sönder dem, men det är bara klicka fast igen efter, o då ser du ju under om det är något undertill den.

(jaa jag har tråkigt på endel lektioner och pillar på datorn :p haha)
 
Sv: Hakat upp sig?

När jag hade skit under mina tagenter på min laptop så skulle jag ta loss "Ctrl" den gick i sönder.
Slutade med att de fick byta hela tagentbordet, som tur var gick det på garantin, så de gör jag aldrig om igen...
 
Sv: Hakat upp sig?

*kl*

Nu har jag efter koll med Dell-supporten tagit loss tangenterna i området kring denna tangent och torkat fast där inte verkade vara något. Peppar, peppar så rusar den inte längre, nu är väl problemet att dne inte verkar fungera alls.. :crazy:
 
Sv: Hakat upp sig?

Jag har alltid en burk med "luft på burk" ståendes.
Då kan man blåsa bort skiten som fastnar utan att riskera att man inte får fast tangenterna om de skulle råka lossna.
Sedan gillar fläktar mm att bli rena ibland.
Min stationära blir nästan ljudlös efter en omgång, och gissa om jag har blåst bort många popcornskal från laptopen efter att sonen har haft den på helgen!
Billig investering! :)
mvh
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp