Bukefalos 28 år!

Hamsterns öga klibbar ihop sig

H_lena

Trådstartare
Hej! Jag har en långhårig hamsterhane som är 2 år och ca 5 månader. På senare tid har hans vänstra öga haft tendens att klibba ihop sig. Det ser ut som att det är lite päls som fastnat och som att det har blivit lite sömn i ögat. Har haft en hamster tidigare som fått likande, fast med blod, och det tog några dagar, sedan dog hon. Jag tror att det kan ha varit en hjärntumör hon fick. På nuvarande hamstern får man bort det med en blöt tops och sedan kan han titta igen. det har hänt ett antal gånger nu. Tror ni att det är samma sak som min tidigare hamster?:confused: Snälla hjälp mig!:cry:
 
Sv: Hamsterns öga klibbar ihop sig

Ålderskrämpor?
Hade jag varit du, hade jag fortsatt att försiktigt ta bort det, och sen ringt och rådfrågat veterinären vad de tycker, om det inte blir bättre på några dagar :)
 
Sv: Hamsterns öga klibbar ihop sig

Händer ibland att mina får det, ofta för att de inte hunnit/orkat tvätta sig ännu. Går det inte bort eller att man inte är tålmodig nog så ta en topps gärna med koksaltslösning på men vatten kan nog också funka och dutta fram ögat från klägget
 
Sv: Hamsterns öga klibbar ihop sig

okej, vad lättat jag blev av ditt svar! Det är nog likadant för min lilla plutt. Han har så oftast när han kommer direkt ut från huset. Så du tror inte att det beror på att han är gammal? Tack för tipsen och svaren förretsen!:)
 
Sv: Hamsterns öga klibbar ihop sig

Det är ju möjligt, hamstrar blir ju inte så gamla. Men jag räknar med att mina kommer bli 3år.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en 1årig tik som är 50% Belgisk Vallhund och 50% rakryggad Schäfer som jag tänkt ta valpar på vid nästa vår (så hon får dem i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 495
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 451
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp