Har du en hemsida?

Caramba

Trådstartare
Var i valet och kvalet om jag skulle lägga tråden här eller under datorer (då får mod. flytta tråden). Är mest nyfiken på vad folk har för innehåll på sina sidor och inte så mycket den tekniska biten.

Vilka här har en hemsida? Varför har du en hemsida? Är det för att blogga, skriva om hobbies, marknadsföra dig på nätet inom ditt yrke/blivande yrke om du pluggar fortfarande?
Kodar ni själva eller använder blogg eller cms-verktyg?

;) Men länka inte till era sidor för då ryker väl tråden fortare än ögat. (men det ska väl gå att lägga länk till hemsida under sin profilinfo och då är det okey, om jag minns rätt)
 
Sv: Har du en hemsida?

Min hemsida är främst för att berätta om min verksamhet, det får väl räknas som marknadsföring antar jag...
 
Sv: Har du en hemsida?

Vi har en hemsida för vår verksamhet. Av bekvämlighetsskäl har vi valt att ha en synnerligen lättskött mall att bygga sidan på.
 
Sv: Har du en hemsida?

Egensnickrad hemsida med min ena verksamhet, måste få tummen ur och göra en för den andra också. Den som är i drift innehåller praktiskt taget bara arabhästar :p
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag har en hemsida sedan snart 10 år. Den innehåller artiklar om odling och ger mig en extrainkomst via annonser och affiliatenätverk. Det är byggd från scratch med html och css men ska göras om och drivas med joomla. Det sistnämnda är dessvärre ett långsamt projekt.
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag har fem hemsidor. :D
  • En nostalgisida om "mitt" stall
  • En släktforskningssida
  • En för min hund
  • En grundhemsida som beskriver mina andra hemsidor och lite annat som inte har en egen hemsida (än)
  • En om min favorit bland halvblodsstofamiljerna.

Jag har ett webhotell där jag kan ha obegränsat antal hemsidor.
Vovvens hemsida uppdaterar jag varje månad då jag bl.a. lägger upp bilder från träffarna jag anordnar.
Därefter kommer hästnostalgisidan då jag även har nya hästar med där.
De andra är det lite si och så med uppdateringarna. Men jag kollar alltid de olika gästböckerna i fall det skrivits något inlägg.

Lite "knäppt" egentligen att jag har så många med tanke på att jag inte kan koda. Jag använder mig av mallar som tillhandahålls av det företag som jag har webhotellet hos.
 
Sv: Har du en hemsida?

Har en hemsida. Från början var det tänkt att vår dåvarande verksamhet skulle marknadsföras, men av olika anledningar fick vi rätt snart lägga ner verksamheten.

Har hemsidan kvar och uppdaterar den emellanåt, men har den mest för att länka till bloggen jag har.

Fick hjälp av en kompis med uppstarten av sidan, men hon använde en färdig mall. Nu sköter jag sidan själv med hjälp av mallen.
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag har en hemsida/blogg.
Från början var det främst om hunden, men med gård och familj blev det mer och mer om oss alla, så jag bytte domännamn till något som speglar hela familjen.
Där kan släkt och familj som bor på lite avstånd ändå följa renovering, djur och numera även dotterns utveckling. Det är kul att få göra något med alla bilder man tar, annars blir de mest liggande på datorn. Smidigt för mig själv med att kunna hålla koll på när vi gjorde vad osv.
Förr kodade jag själv men nu kör jag med wordpress. Smidigt och snyggt :)
 
Sv: Har du en hemsida?

Lite "knäppt" egentligen att jag har så många med tanke på att jag inte kan koda. Jag använder mig av mallar som tillhandahålls av det företag som jag har webhotellet hos.
Det kan förvisso vara en fördel att kunna åtminstone grunderna i html, för det ger större möjligheter att variera sin sida. Men faktum är att det finns så bra program idag så man behöver inte kunna koda för att kunna göra det ganska bra ändå. Antingen med färdiga mallar som nåt webhotell tillhandahåller eller med hjälp av något wysiwyg-program som t.ex Dreamweaver eller Frontpage.

Jag har just nu en sida gjord med en såndär mall, men egentligen vill jag helst göra min sida i Dreamweaver. Jag har bara ingenstans att lägga ut en Dw-tillverkad sida... :( Vi hade tidigare en egen webserver, då svärfar hade fast IP på sin firma. Men nu har vi servern står hemma hos oss och hit kan vi inte få fast IP = det blir inget bra att lägga websidan här...
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag skaffade en hemsida för några år sen (och lyckas få den perfekta adressen för min del) när jag tänkte att jag skulle börja träna hästar på allvar och ville marknadsföra mig. Sen insåg jag att tiden inte riktigt fanns och livet förde mig i lite andra riktningar. Numer rider jag bara mina egna två och någon ströhäst i stallet ibland. Hemsidan är dock fortfarande kvar, men uppdateras sällan. Jag väntar på att jag ska få en snilleblix vad jag vill ha den till. Det är dock lite kaxigt att kunna ha skön e-postadress och hänvisa till min hemsida om det är något. Det gör det lätt värt de hundralappar om året den kostar.

Då jag har en MacBook har jag ett hemsideverktyg inbyggt i datorn och det är det jag använder. Tyvärr har Apple beslutat att inte uppdatera det något mer, men jag är ändå klart nöjd och det fungerar fortfarande ju. Och jag fick en riktigt schysst layout och lättarbetad hemsida. Sen finns det vissa funktioner man saknar, men i stort är jag nöjd!
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag gjorde en hemsida för några år sedan för att det är ett roligt sätt att skriva om hästarna och lägga in blider. Det blir ett bra tidsdokument även för mig. En nostalgisida från min ridskola finns där, skriver om utrustning, ridning, hantering och har en sida med begagnad hästutrustning till salu. En blogg finns också på hemsidan. Ibland stöter jag på saker som jag känner att jag vill skriva om och ibland är det bara saker som händer i det vardagliga livet som är kul att skriva om. Jag gillar att skriva och det är nog egentligen orsaken till att jag började över huvud taget. Jag blev tipsad om en bra gratissajt och körde igång 06 eller 07. Sedan lade de ner den för ett par år sedan och då gjorde jag en ny sida via ett webhotel. (som inte kostar mycket). Det är kul! Det blir liksom lite mer av hela hästgrejen. Jag jobbar ju inte med hästar längre och hästarna måste få ta stor plats hos mig.
(Även jag hade tur och lyckades få precis den adress jag ville ha.)
 
Senast ändrad:
Sv: Har du en hemsida?

Jag har en hemsida för företaget. Marknadsföring och info. Gjord på en mall från de som har webbhotellet. Mkt smidigt.

Har även haft sida inför bröllopet med vägbeskrivning, boende osv när vi gifte oss.
 
Sv: Har du en hemsida?

Jag har en hemsida för min kennel. Jag är totalt noob på hemsidor, så tur är att jag har en syster som är duktig. Hon har byggt den från scratch med htmlkodning.

På kennelhemsidan är det bl.a länkat till min blogg som ligger på wordpress.
 
Sv: Har du en hemsida?

Kul att läsa era svar :)

Nu kommer nästa fråga, finns det några freewareprogram där man kan göra snygg grafik? Vill försöka mig på att göra en snygg "header" bild/logga/något som kan se snyggt ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp