Bukefalos 28 år!

Har jag kommit ihåg allt nu?

H

HubbaBubba

Vaccination, stelkramp, avmaskning och b-vitamin. Finns det något mer jag kan göra för min lilla skrutta :confused:

Köpte henne då hon skulle gå till slakt :( Om 4-6 veckor ska vi besiktiga om henne, målet är att få bort resarvationen från frambenen :) Hon vart gipsad som liten då senorna drog ihop sig så att hon inte kunde stödja på benet. Nu är hon två år och blir tre i årsskiftet.....men hon ser ut som en åring :( För den som vill se den lilla skruttan så finns bild här

http://files2.helgon.net/Gallery/{670/{670EFC01-BE11-40CD-BB32-B33903CFC524}.jpg

Jag vill henne så väl....jag vill att hon ska få en chans här i livet :) Det är kanske en chans som inte många hade gett henne då hon inte är vacker för ögat nu :(

Folk får skratta bäst :devil: de vill.......men den lilla hästen på kortet ska bli något.......hon ska bli någons vän :love:
 
Som sagt, jag tror hon kommer bli en riktigt fin häst när hon är färdig =)

Träckprov skulle jag göra om jag vore du. För att se att avmaskningen tagit.

Min 11-månadersskrutta som kom hit med alla revbenen lätträknade och en stooor maskmage (som din ungefär) krävde först dubbel dos banminth samma dag som hon kom, och sen ivomec en månad senare för att få bort alla mask och få henne att börja lägga på hullet.
 
Fattar inte varför folk inte kan avmaska sina små pållar :( och stora med typ.....

Det var en bra idé så det ska vi ta och ordna i brådrasket.....vill ju att hon ska bli lite rundare innan det blir kallt på riktigt. Hoppas bara att hon kan bli frisk förklarad i sina framben med :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp