Bukefalos 28 år!

Hemleverans av strö, märken ?

Mynta2

Trådstartare
Jag tänkte beställa kattmat/strö samt hundmat på hemleverans av foderbilen som jag hittade på nätet. Är apless på att släpa hem tunga påsar/säckar flera ggr/mån. Hittade kattströ på 18 och 20 kg, men känner inte igen märkena. Någon som vet vad Tidy Cats blå/röd 18 kg 249:- och Sp2000 20 kg för 229:- är för något ? Är det grov sand eller fin ? Var enda som fanns i den viktklassen. Står ingen mer info än det jag skrev om märkena.
 
Sv: Hemleverans av strö, märken ?

Kör på husses, billigare per kilo och även det blir hemburet :) (om man inte köper 22 säckar SP2000 på en gång förstås).
 
Sv: Hemleverans av strö, märken ?

Är deras märke bra då ? Menar att, har provat en hel del bentonitströ, de flesta som sägs vara klumpbildande går sönder så fort man försöker skopa upp klumpen, sen sätter sig det mesta som en klump i botten.

eftersom dom inte har återföräljare i Göteborg får jag tydligen fraktfritt...hmm, kan det stämma ? Hittar dåligt med info om just hemleveranser.
 
Sv: Hemleverans av strö, märken ?

Är deras märke bra då ? Menar att, har provat en hel del bentonitströ, de flesta som sägs vara klumpbildande går sönder så fort man försöker skopa upp klumpen, sen sätter sig det mesta som en klump i botten.

eftersom dom inte har återföräljare i Göteborg får jag tydligen fraktfritt...hmm, kan det stämma ? Hittar dåligt med info om just hemleveranser.

Jag använder Husses eftersom Yoga är allergisk mot parfymen i EverClean och TidyCats. Husses sand är helt okej.
Att den klumpar mot botten betyder att du har för lite sand, jag har närmare 1 dm sand i mina lådor. Eller att sanden suger åt sig för sakta.
TidyCats testade jag en kortis innan jag märkte att den var parfymerad. Den röda mer än den blå. Jag hade den blå hemma, den består av små kulor som jag tyckte gjorde att den inte fastnade lika lätt på tassarna och alltså höll sig kvar i lådan bättre än vanlig sand. Men jag har hört andra som säger tvärtom.
SP2000 har jag ingen erfarenhet av.

Vad menar du med hemleveranser? Husses går inte att köpa nån annanstans än av dom själva, dvs på deras hemsida. Den körs alltid hem. Jag fick min levererad idag. 15 kg kostar 199 kr, köper man minst 2 förpackningar kostar den 179 kr för 15 kg.
 
Sv: Hemleverans av strö, märken ?

Jag har aldrig för lite sand, snarare hur mycket som helst...nästan upp till kanterna....mer än idm med andra ord. Men det har då aldrig hjälpt, åtminstone inte bentonitsand. Ingen aning om hur Husses fungerar, därav frågan hemleverans.
 
Sv: Hemleverans av strö, märken ?

Jag har aldrig för lite sand, snarare hur mycket som helst...nästan upp till kanterna....mer än idm med andra ord. Men det har då aldrig hjälpt, åtminstone inte bentonitsand. Ingen aning om hur Husses fungerar, därav frågan hemleverans.

All info finns på deras hemsida. Då har du kanske haft dålig sand? Enda gången kisset varit i botten här är om det varit för lite sand eller när jag testat sorter som inte varit bra.
Eller så har du katter som gräver väldigt, då är en grovkornig sand kanske ett alternativ.
I princip all klumpbildande sand är gjord av bentonit.
 

Liknande trådar

T
Utrustning Ska nu köpa ett fleece täcke till lill plutten och har hittat två stycken på h**ks. Någon som vet hur dom är i storlekarna? Det finns...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Tjalfe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp