nej för dom har inget lösenord, jag bara startade wifi,pluggade in det i fiberdosan o allt kopplade upp zig utan gnäll,
Och de har aldrig varit uppkopplade till routern innan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej för dom har inget lösenord, jag bara startade wifi,pluggade in det i fiberdosan o allt kopplade upp zig utan gnäll,
Okej, sitter det någon klisterlapp med konstiga siffror/bokstäver på ditt Wi-Fi?nej för dom har inget lösenord, jag bara startade wifi,pluggade in det i fiberdosan o allt kopplade upp zig utan gnäll, dom nya sakerna gör det inte utan gnäller om lözenord
japp, men inget av det säger lözenord texOkej, sitter det någon klisterlapp med konstiga siffror/bokstäver på ditt Wi-Fi?
mobilen är oxå ny o kan inte heller logga in på wifi:et utan får gå på mobliabonomangetHm. Jag har Android (Samsung 22) och om jag gick in på inställningarna på just den wifi (router) jag använder så finns det en knapp som leder till en QR-kod.
Denna kod funkar inte för dig @dobbis har du redan sagt, men under denna QR kod så finns det för mig två knappar "Quick share" och "Nearby share".
Kanske någon av de två skulle kunna funka för dig om din mobil kan hitta din nya laptop och på den vägen dela internet.
Men som andra sagt så vore det oändligt enklare om du kunde få tag på något lösenord mitt förslag är endast om man blir lite desperat och lösenord inte funkar
Gå till i inställningar --> wifi och sedan hantera router med den hamla tfn. Är den lösenordsfri, ska det inte vara några problem med att komma in däroch mina mobiler både nya o gamla är androider
Jag har samsung och tyvärr som sagt så verkar inte detta alternativ finnas där. Bara quick share eller nearby share.På min iPhone går man bara in på wi-fi, klickar på lösenordet (en rad med prickar) och så låser den upp med face-id så att lösenordet visas.
Det gör det inte på min heller, bara massa random siffror och bokstäver.japp, men inget av det säger lözenord tex
Attans! Dålig koll på android dessvärre.Jag har samsung och tyvärr som sagt så verkar inte detta alternativ finnas där. Bara quick share eller nearby share.
Eller så slår man på bluetooth-internetdelning, då delar man på wifin via mobilen.
ja det kan jag, väntar till i morgon zå jag zer vad jag görDet gör det inte på min heller, bara massa random siffror och bokstäver.
Kan/vill du fota klisterlappen och visa oss så kanske vi kan lista ut vad som är vad?
Aha, jag provade att klicka på den men hamnade på en hemsida som gjorde mig lite osäker. Men den efterfrågade username och password, vilket är routerns namn och lösenord antar jag nu efter ha läst vad du skrivit.Gå till i inställningar --> wifi och sedan hantera router med den hamla tfn. Är den lösenordsfri, ska det inte vara några problem med att komma in där
Visa bifogad fil 134903
Jag har också en Samsung 22 och följer jag dina hänvisningar så funkar det tills jag kommer till "visa lösenord (ögat med streck över)", det finns inget sånt på minGår visa i Android med, Iallafall Samsung S22, att visa wi-fi lösen.
Inställningar -> Anslutningar -> Klicka på Wi-Fi -> Klicka på inställningar brevid Wi-fi namnet (kugghjul brevid namnet) och sedan visa lösenord (ögat med streck över klickar man på) .
Lade till en screenshot jag också i inlägget innan. Jag saknar alltså helt rutan med lösenord. Weird!@Asko Kanske har göra med nät eller router
Med en tfn som är uppkopplad skriver man inte in något. Bara klicka på logga in så kommer man till detta och klickar på wifi, så står lösenordet där.Aha, jag provade att klicka på den men hamnade på en hemsida som gjorde mig lite osäker. Men den efterfrågade username och password, vilket är routerns namn och lösenord antar jag nu efter ha läst vad du skrivit.