Bukefalos 28 år!

Hjälp fort!

skuggan_

Trådstartare
Kattf*n fick tag på min ena gerbil och nu ligger hon helt orörlig i min hand, hon andas och så men vad ska jag göra?:confused::cry: Det verkar som inte kan röra bakbenen

// skuggan_
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp fort!

Ta det lugnt, lägg henne på något mjukt, håll henne varm och ta henne till veterinär så fort som möjligt. Kom ihåg vätska och föda.
 
Sv: Hjälp fort!

Ta det lugnt, lägg henne på något mjukt, håll henne varm och ta henne till veterinär så fort som möjligt. Kom ihåg vätska och föda.

Hon ligger i buren med värmelampa på, vatten och mat finns där. Fick henne att dricka lite innan och hon har repat sig något men sover nu bara hela tiden. Såg att hon kan gå på alla utom ett bakben typ men väldigt gungit och ostabilt, vet har jag inte kunnat nå och kompisen tog jag ur då hon började "begrava" henne.
 
Sv: Hjälp fort!

Ha henne nära din andra skrutt så de kan prata och vara nära varandra, det brukar vara ett bra stöd för människor såsom djur. Låt henne gå lagom mycket, men se till att hon har allt nära sig, när hon skall gå så tycker jag att det skall vara under bevakade omständigheter. Jag har själv haft ökenråttor/ gerbiler så jag vet att de kan piggna till sjukt fort, för att sedan gå bort lika fort. Det är tyvärr sådant som händer. Och ta henne till veterinär så fort du kan.
 
Sv: Hjälp fort!

Ha henne nära din andra skrutt så de kan prata och vara nära varandra, det brukar vara ett bra stöd för människor såsom djur. Låt henne gå lagom mycket, men se till att hon har allt nära sig, när hon skall gå så tycker jag att det skall vara under bevakade omständigheter. Jag har själv haft ökenråttor/ gerbiler så jag vet att de kan piggna till sjukt fort, för att sedan gå bort lika fort. Det är tyvärr sådant som händer. Och ta henne till veterinär så fort du kan.

Nu är det över:cry:

// Skuggan_ :cry:
 
Sv: Hjälp fort!

Tröstkram här också.

Din gerbil kan ju ha dött också av chocken och stressen av det som hänt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
723
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 036
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 090
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp