hjälp! html

Du kan ha en separat CSSfil hvor du f.eks. definerer p-tagen til å ha disse egenskapene. Ser du i din kode bruker span, og det er forsåvidt greit, men ville gitt disse egenskapene til p direkte. Du kan bruke klasser (class) hvis du ønsker flere varianter av p-tagen. Vill også gitt overskriftene dine header-tag. F.eks. h1.

Dersom style="line-height: 130%; margin-top: 10; margin-bottom: 15" er noe du vil ha gjennomgående i hele dokumentet ditt ville jeg laget en egen CSS-fil hvor du definerer body til å ha denne egenskapen. Evnt alt innenfor p, da du bør (etter XHTML-regler) starte og avslutte hvert avsnitt med p-tagen.

Min favorittside innen CSS: CSS Tutorial.

Jeg ville forresten valgt å definere line-height med pt eller px. Ikke % iallfall. Rett og slett fordi du har definert font-size med pt, og fordi sidene oppfører seg mest likt fra nettleser til nettleser da. Du bør ha noe måleenhet på margin-top og margin-bottom også.
 

Liknande trådar

K
IT & mobiler Jag har en hemsida med vit bakgrund, och på ett ställe ska det finnas en DIV med rosa bakgrund. Hela sidan ser helt OK ut och funkar...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Kimz0r
·
IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 156
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Håller på att ändra om ett gratisforum till min WoW guild, försöker fixa sådana rader som finns på bilden (rött) men hittar inte dem i...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp