Bukefalos 28 år!

Högintinsiv träning

escodobe

Trådstartare
Och risk för förhöjt blodtryck är resultatet av dagens hundträning. För matte alltså. Här är receptet som är ungefär lika effektivt som “mördararobicgympapass”

1. Kliv upp en tid motsvarande 04.40 på morgonen.

2. Jobba en hel dag, första på flera månader

3. Kom hem, sitt i soffan och överväg att aldrig röra dig någonsin igen.

4. Cykla iväg och lägg ett spår. Spårslut - stinkande ost.

5. Återupprepa steg 3.

6. Överge dina sista rester av säkerhetstänk, ignorera avsaknad av cykelhjälm, helkroppsvaddering och rösten i ditt huvud som säger “det här är en myyycket dålig ide”.

7. Tag ett stycke underaktiverad, undermotionerad och orastad 43kilos rottweiler i koppel och cykla iväg. För bästa resultat bör hunden bara en enda gång tidigare stiftat närmare bekantskap med fenomenet “cykling”.

8. Cykla genom en krokig bostadsområde med backar, 90graders svängar, lekande barn, fotbollar i rörelser, vägbommar och flygande kartonger.

9. Inse att varför man toalettpapper aldrig slagit igenom som snitzlar.

10. Ägna en bra stund åt att försöka komma på var man la spåret.

11. Fäst dig till, vid den här tidpunkten mycket uppskruvade, hunden via långlina.

12. Släpas upp och nerför berg, i bäckar, genom buskar och in i träd av en rottweiler som rusar som ett skenande tåg åt alla möjliga håll och kanter.

13. Ignorera den brännande känslan i handflatorna (av linan) medan du försöker överleva och lista ut vad i helsike hunden sysslar med.

14. Försök hinna med att fiska upp föremålen som hunden hittar i spåret under tiden hunden rusar vidare.

15. Försök vara glad och berömma hunden vid spårslutet trots att du känner dig som en arg och frustrerad hamster som försökt bygga ett förråd av nötter inuti en torktumlare. Medan den är igång.

16. Vid spårslut konstantera att hunden visserligen hittat föremålen och spårslutet men att ni tillryggalagt ungefär 3 gånger så lång sträcka som spåret. Försök finna tröst i det faktumet att om du inte agerat bromskloss hade ni nog hamnat borta vid volvo torslanda…

17. Cykla hem med nämda hund. Upptäck att hunden stretar i passgång, inte helt olikt en kamel i motvind. Och att det inte hjälper oavsett hur snabbt man cyklar.

18. Kom hem. Självdö ett tag. Nämn inte “hur det gick” till husse, ge honom en blick som säger åt honom att inte fråga Ägna sen en stund åt att försöka fundera ut varför cykeln högsta växel alltid går i när man trampar upp för backar.

19. Skissa på annons “Rottweiler bytes mot bubbelpool eller förslag”
 
Senast ändrad:
Sv: Högintinsiv träning

:rofl::rofl:
Älskar sånt här!
Du skriver bara för kul!:D

Trösta dig med att du med din… upplevelse, hjälper många bukare att dra lite extra på smilbanden:bow:
 
Sv: Högintinsiv träning

15. Försök vara glad och berömma hunden vid spårslutet trots att du känner dig som en arg och frustrerad hamster som försökt bygga ett förråd av nötter inuti en torktumlare. Medan den är igång.


:rofl::rofl::rofl: jag dööör!!!
 
Sv: Högintinsiv träning

:rofl::rofl::bow:

Du förresten, hur känns de som att de gick med spåret då?

:D
 
Sv: Högintinsiv träning

Ger det här verkligen intrycket av att jag är av militärstuk med en gammeldags syn på hundfostran?!

Då var nog beskrivningen av mig som halkar runt i docmartins mer korrekt, kängorna är dock av märket underground. Men jag hade inte dem på mig just då, utan mina svarta vinterkängor. Undergrounden är livsfarliga om det är halt.
Jag saknar våldsamt tiden som tvåhundsägare...
 
Sv: Högintinsiv träning

Vad det gäller toapappret så var det en nödlösning då mina snitzlar fanns hemma hos mig (sönderriven vit gardin) och jag befann mig hos särbon

"Man tager vad man haver sa kajsa varg"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp