Hööks JH collection ridbyxor, skräp?

Filifjonkan_

Trådstartare
(Förra tråden togs bort- misstänker pga lånad bild från butikens hemsida, sorry, nu har jag min egen bild)

Suktat efter dessa ljuvliga ridbyxor från Hööks jag vet inte hur länge- till födelsedagen fick jag presentkort av stallkompisarna och kunde köpa dem.
10502475_10152304835017314_6393778991903183206_n.jpg

Döm om min besvikelse när de, efter en lättare ridtur i skritt och trav, visar sig ha släppt i sömmen som håller skoningen på insidan av ena benet. What? De kostade 799, vilket ändå är rätt saftigt för ett par brallor från ovan nämnda butik. Ska självklart reklamera, men ville kolla hur andras erfarenheter ser ut angående dessa specifika ridbyxor. Har haft mina helskodda dominobyxor från börjes i snart två år, och det här har aldrig varit ett problem, de kostar inte ens hälften så mycket...
 
De kanske är för små i strl? Inte för att vara taskig på ngt vis utan utgår bara från mig själv som gärna vill trycka in mig i "min strl".. Mina pikeur har också släppt. Men jag får skylla mig själv.
 
Nja, provade ett par 42'or och de blev för stora. Du ser ju på bilden att de sitter rätt så exakt dessutom. Har ett par lila från börjes i samma material, också helskodda, som faktiskt är ett nummer för små, där sitter alla sömmar som de ska även efter ett års användning.

Dessutom känner man ju själv om byxorna är så små att man frestar på sömmar och dylikt bara genom att gå/stå/sitta. Så är inte fallet här, sömmen är inte av på något vis utan verkar ha släppt från undertråden på något sätt.
 
Jag har ett par JH och jag tycker de är lika bra som mina Pikeur. Jag har använt mina en hela del och det syns inte ens. Reklamera dem och ta ut ett par nya, och se till att de är i rätt strl så du inte spränger dem pga att de är för små. :)
Sen kan det ju vara som det brukar kunna vara med Hööks att kvaliten varierar lite mellan exemplen.
 
Får referera till mitt tidigare inlägg ändå. Som sagt, man brukar kunna känna om byxorna är så små att man frestar på sömmarna, SÅ bred om baken är jag faktiskt inte.

Som sagt, skall testa byta dem, men ville mest se om någon annan upplevt samma sak med dessa byxor.
 
Måndags exemplar?

Köpte inte för så länge sedan ett par vita Cindy Pikeur. Ska dra på byxan, då spricker den rätt över knäet!!
När jag tar av byxan spricker den i andra benet med. Samma storlek som jag alltid köper. Har använt just den modellen i flera år och inga problem innan. Blev att reklamera. Förmodligen något fel på materialet. När jag var i affären kunde de riva tyget bara genom att nypa lite i det. Ibland blir ju nått vajsing i produktionen. Oavsett byxor och märke.
 
Hoppas att det är just ett måndagsexemplar det rör sig om.

Chockerande med pikeur-byxor dock, det är inte billiga grejor :eek:
 
Har haft tre par ridbyxor från Hööks de senaste åren, varav ett par JH. Sömmar har gått upp på alla tre paren efter kort tids användning, nästan direkt. Försöker hålla mig från att handla där, har aldrig haft det problemet med mina Pikeur.
 
Jag köpte också dessa ridbyxor, exakt samma modell! Red en gång så lossnade sömmarna på insidan till skoningen... :mad: Fick byta till ett par nya och de har jag hunnit använda 2ggr utan att de gått sönder iaf, så hoppas det var ett måndagsex jag fick för de är väldigt snygga!! :)
 
Förhoppningsvis var det bara ett måndagsexemplar, som flera sa. Annars så har ju Hööks extremt små storlekar på sina ridbyxor, vilket man kanske inte alltid tänker på. Om jag ska ta mig själv som exempel: I normala fall har jag 36 i ridbyxor (och vanliga byxor också för den delen), men på Hööks får jag, beroende på exakt modell, ha 42 eller 44. Men som sagt, förhoppningsvis var det bara ett måndagsexemplar! :)
 
(Förra tråden togs bort- misstänker pga lånad bild från butikens hemsida, sorry, nu har jag min egen bild)

Suktat efter dessa ljuvliga ridbyxor från Hööks jag vet inte hur länge- till födelsedagen fick jag presentkort av stallkompisarna och kunde köpa dem.
10502475_10152304835017314_6393778991903183206_n.jpg

Döm om min besvikelse när de, efter en lättare ridtur i skritt och trav, visar sig ha släppt i sömmen som håller skoningen på insidan av ena benet. What? De kostade 799, vilket ändå är rätt saftigt för ett par brallor från ovan nämnda butik. Ska självklart reklamera, men ville kolla hur andras erfarenheter ser ut angående dessa specifika ridbyxor. Har haft mina helskodda dominobyxor från börjes i snart två år, och det här har aldrig varit ett problem, de kostar inte ens hälften så mycket...
Mina gick sönder i sömmen vid skinnet efter första ridturen. Dragkedjan gick sönder efter ca 10 ridpass. Kompisens brallor gick sönder i skinnet efter ett par veckor. Hon fick nya men samma sak med dem. Så tyvärr blir de inga flera såna för mig. Snygga och bra pris, men skitkvalitet!
 
Jag köpte också dessa ridbyxor, exakt samma modell! Red en gång så lossnade sömmarna på insidan till skoningen... :mad: Fick byta till ett par nya och de har jag hunnit använda 2ggr utan att de gått sönder iaf, så hoppas det var ett måndagsex jag fick för de är väldigt snygga!! :)

Jag var in och bytte dem igår, och har ridit en sväng redan. De verkar ha överlevt det. Måste se rätt rolig ut när jag hoppar av hästen, och direkt börjar inspektera hur jag ser ut i rumpan/insida lår ;)
 
Köpte ett par blåa i augusti, satt på mig dom o då va sömnen exakt på samma ställe, insidan på låret vid skoningen trasig! Åkte in till hööks o bytte till ett par nya, men blev exakt likadant med dom! Men kom så långt som upp o skritta så va dom trasiga på exakt samma ställe!! Så fick åka tillbaka med dom oxå o fick pengarna tillbaka!!
O nej tror inte det för vi har köpt för små storlek, dom va stora i midjan och lätt pösiga i rumpan!! Så himla synd för va så himla fina ridbyxor!!
Kan det bara va dom blåa bara eller har någon samma erfarenhet av dom beiga?! :(
 
Nämen :( Ja, de är faktiskt en aning stora i midjan, och hasar sig ned ett snäpp så jag får gå och dra upp dem.

Mina har klarat två stalldagar nu med tillhörande ridturer, men overlocksömmen på insidan har spruckit upp så själva byxtyget fransat sig på insidan. Det är visserligen ingen katastrof, men det kommer ju äta upp byxorna efter ett tag, det är jag säker på...
 
Inte haft JH men mönstersömmar vid helskoningen har spruckit rätt omgående på mina hööksridbyxor, däremot så har dom hållt i några år.

Men så små är väl inte hööks i storlek? Har 36 på mina 2 par från hööks och köpte nyligt från ett annat märke och fick ta 38, har annars alltid 36 på byxor har till och med ett par hundbyxor i 36 som jag får gå å dra upp hela tiden som de stod var små i storlek, har även några shorts i 34 så tycker dom är rätt normala.
 
Nej, alltså jag tycker baske mig att de är rätt exakta i storleken. Har 28/29 på jeans (midja) och strl 40 på dessa ridbyxor satt precis som de skulle. Varken utrymme för mer el. mindre, dvs så som mina ridbyxor suttit i snart 14 år. Aldrig stött på det här problemet, om jag lägger fram det så. Gjorde till och med en blunder på förra årets hästmässa när börjes hade mässpriser på sina Domino, köpte de lila, och de var nästan en hel storlek mindre trots märkta 40. Oavsett så gick de att kränga på sig, och har inte spruckit trots att de är för små. Så vad som gör just den här modellen från hööks så himla ömtålig har jag väldigt svårt att sätta fingret på.

Nästa fråga är ju då: Om jag häver köpet helt, får jag tillgodo det som var presentkort då? Vill ju liksom inte handla något annat på hööks nu, det var bara dessa ribyxor jag var ute efter. Avstår helt om det är så. Kan jag yrka på att få presentkortsbeloppet i handen?
 
Köpte ett par blåa i augusti, satt på mig dom o då va sömnen exakt på samma ställe, insidan på låret vid skoningen trasig! Åkte in till hööks o bytte till ett par nya, men blev exakt likadant med dom! Men kom så långt som upp o skritta så va dom trasiga på exakt samma ställe!! Så fick åka tillbaka med dom oxå o fick pengarna tillbaka!!
O nej tror inte det för vi har köpt för små storlek, dom va stora i midjan och lätt pösiga i rumpan!! Så himla synd för va så himla fina ridbyxor!!
Kan det bara va dom blåa bara eller har någon samma erfarenhet av dom beiga?! :(

De jag skrev om är beiga! Zickzacksömmen har släppt på ena sidan nu igen.... men hoppas de håller ändå, orkar inte byta men tänker inte köpa fler iaf!
 
Åkte in och lämnade tillbaka dem. De gav mig hela summan tillbaka, himla skönt. Brukar liksom inte handla på hööks, och det var just dessa byxor jag ville ha... Så de tyckte nog att jag kunde köpa mig nåt som håller måttet någon annanstans. Så sjukt underbart med tillmötesgående personal, heja Hööks!
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på sköna ridbyxor. Jag gillar mina som jag har nu, helskodda köpta på hööks för lagom mycket pengar, med lycra i benslutet...
Svar
10
· Visningar
2 973
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp