Höst/vårkläder till "liten"

IrpaSnirpa

Trådstartare
Hur har ni gjort med era barn under hösten och våren?
Förra året låg Saga på en fårskinnspläd med vanliga kläder på sig och sedan duntäcke samt överdrag på sig. Hon hade det jättevarmt och gott i vagnen.

Men nu har hon ingen liggvagn längre!!
Och dessutom RÖR hon ju på sig. :eek:

Så, några tips om mjuka bra höstkläder (först och främst)
samt hur har ni gjort med overall osv? Blir det overall eller tvådelat?

Ytterligare ett problem, hur gör ni med MÖSSOR. Saga drar av sig allt. Jag vågar inte ha med band då hon drar av sig dem med men sist fick hon ett brännsår, hon ger sig helt enkelt inte. Jag sätter en luva över mössan med, då brukar det dröja ett tag innan mössan kommer flygande.

Vantar?
Skor?

Gud vad mycket det är att tänka på nu. :o:confused:
 
Sv: Höst/vårkläder till "liten"

Jag hänger på lite här. Jag undrar också vad man ska ha för skor, om de har tänkt börja gå och det är lite blött ute. Gummistövlar är ju inge vidare varmt. Finns det bra allvädersstövlar?
I vagnen har jag helt sonika satt i åkpåsen. Då kan han sitta i sina vanliga byxor trots att de åker upp och så är han varm och go ändå. Mössan låter han faktiskt bli om jag bara distraherar honom lite.

Jag har tänkt köpa ett par galonbrallor med hängslor och en fodrad jacka. Tänke också köpa en overall om det bara är kallt. Har fått flera fleecebrallor till honom, det borde ju vara varmt och skönt under? Mitt största problem är att här har de inga vinterkläder! De springer antingen runt i t-shirt eller så går de inte ut! (kanske inte riktigt så hemskt, men ibland vill jag ha ett bra svenskt shoppingcenter runt hörnan :angel:
 
Sv: Höst/vårkläder till "liten"

Vi kör mest med 2 delat, just för att det är så enkelt att växla. Blött ute - regnkläder.

Mössa drar han av sig. Är inte så kallt ännu, men sen kommer vi helt enkelt vänja honom vid mössan. Blir svårt....

Han har ett par ECCO skor, de tål vatten väldigt bra även fastän de inte är till för de.
 
Sv: Höst/vårkläder till "liten"

Ang mössor så har jag haft såna här
01172533.jpg


De har varit kanon, de kan inte få av dem, de går över öronen och även nacken och halsen. Fredriks är bara ett lager flecce och inte så jättevarm medans Elins är två lager flecce och är en ren vintermössa så kan bli för varm riktigt fina dagar...

Annars så tycker jag att overall har varit bäst när de ska ut och röra på sig själva och jacka i vagnen med åkpåse när det är tänkt att de ska sitta stilla där... :angel:

Det svåraste har varit att hitta bra vantar som de kan leka med ute... Nästan hopplöst faktiskt..

Kavat har små fina kängor som är vattentäta som jag tycker har fungerat kanon! Det finns även i andra märken så det är bara att börja kolla runt, det har kommit till affärerna redan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp