Sv: Höstföräldrar 2014
September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala
29/9 Nelle
Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen
November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
24/11 TeamLundVer
Då ger jag mig in i tråden också!
Jag går in i vecka 14 idag. Jag mår väldigt illa och kräks dagligen, har svårt att få i mig mat. Har hittills dippat 4 kg och är sjukskriven på 50%. Det var samma sak med sonen (född feb-12) så jag var förberedd även om jag hoppades att det skulle bli annorlunda!
Igår var jag på läkarkoll och fick även se pyret "Fridolf" på UL, det var en rackarns fart på henom! Armar och ben fäktade som tusan samtidigt som h*n snurrade runt runt. Läkaren skrattade och sa att det var tur att det inte var RUL för det var inte mycket som gick att mäta där inte. Hjärtat slog på bra och hjärnan såg bra ut så mycket man kan se vid det här laget.
Det var skönt att se att allt såg bra ut. Vi hade en tacka som kastade lammungar pga toxoplasma för ett par veckor sedan, det smittar ju till människor och kan orsaka grova hjärnskador och/eller missfall
På torsdag skall jag och ta blodprov för att se om jag blivit smittad.
För övrig tyccker jag att det är betydligt "tråkigare" att vänta nr 2. Det är inte alls lika spännande, vi har sparat allt från sonen så vi har inte något att köpa heller direkt. Det enda vi funderar över är barnvagn, den vi hade till sonen har gått i graven, den köptes begagnad för 300kr.
Antingen skall vi satsa på en bra kombivagn till den nye, eller en syskonvagn, vi har inte riktigt bestämt oss. Vi har tittat på lite syskonvagnar och eftersom sonen är stor för sin ålder så får han nästan inte plats i syskonvagnarna
Han är en snabb och busig grabb så att bara ha honom stående på åkplatta känns inte som ett alternativ om man tex. skall på långpromenad eller in till stan.
Ni som redan har barn innan, hur funderar ni inför förskola för storasyskonet när ni är barnlediga?