Ja det här året har verkligen gått fort!
@Bexzor Lilla E fyller 1 år om två veckor ungefär, hon var beräknad 13 augusti så det är ju ganska snart ett år sen, men jag tycker nyss hon kom och var alldeles liten och skrynklig och sov hela tiden
Nu har hon börjat få lite mer rutin på att krypa och tar sig mellan olika rum ibland, men kan lika gärna köra rumphasarstil. Ställer sig på knä mot saker men har inte riktigt fattat att hon kan stå på fötterna. Hon äter mer och mer vanlig mat och mindre ersättning, men fortfarande kanske 4-5 flaskor/dygn av varierande storlek. Inatt sov hon hela natten utan att äta, ibland äter hon två gånger per natt, så väldigt olika.
Hon har nyss bytt till spjälsäng från bedside crib och tycker hon är jättebusig när hon sätter sig upp och vältrar runt i sin stora säng vid läggning
Överlag väldigt glad och lite "fnissig", pratar en del, säger ord som vi tolkar som mamma, pappa, brorsans namn, ja och nej (fast helt utan logik såklart
), titta, där, hejdå och äta. Älskar att leka med leksaker som låter, en docka, brorsans grävmaskiner, klossar/Duplo (slår dom mot varandra) och att titta i böcker.
Förskola tar vi efter årsskiftet, så hon kommer nog vara 17-18 månader som storebror var. Jag skulle egentligen gärna vänta till februari men det är nog lättare att få plats här i vår by om vi tar från terminsstart, så vi får se. Hoppas hon går till dess men nu vet jag iallafall att hon tar sig runt