Hund med smärta/klåda i benet

Carmenzitaflower

Trådstartare
Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus).

För lite mer än en vecka sedan var hon hos veterinären och tog bort den, det var ett aterom så den tömdes med en kanyl när hon var vaken och hon reagerade inte alls. Hon var sig själv efteråt och verkade inte ens märka av att hon tagit bort den. Några dagar efter det så var det svullet så min sambo masserade knölen försiktigt(enl vet skulle man göra så) och då sprutade det ut ateromgegg blandat med blod.

Efter detta har hon varit en helt annan hund, hon har PANIK och vi kan inte gå promenader med henne för att hon ständigt ska sätta sig ner och greja med bakkroppen. Vi åkte givetvis akut in till veterinären med henne där hon fick domen inflammation/infektion. Vi har varit så noga med att tvätta det samt att såret inte sett fult ut någongång. Hon har blivit bättre med medicinen men så fort vi går ut och går så märks det att då vill hon vara där och klia sig igen. Men nu ser man knappt såret längre? Är så rädd att det är något annat trots att veterinären gick igenom det mesta och gjorde ultraljud för att utesluta livmoderinfl.

Kan en inflammation/infektion vara osynlig på utsidan? Hon äter kortisontabletter vilket hon ska göra i två veckor.
Någon annan vars hund haft liknande? Det verkar som att såret/ärret bara gör sig påmind när hon går, kan det vara för att de sitter på en ”led” som rör sig hela tiden?

Jag går sönder av att se henne må såhär, vill ha vår glada vovva tillbaka, dessutom är det mitt fel som skulle hålla på och oroa mig för knölen, tänk om vi bara låtit den vara så hade kanske detta inte skett :’(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Dino
·
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: Bluefish
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 332
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 502
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp