dumle_gumman
Trådstartare
Mitt sto har inte visat brunst så tydligt tidigare de år jag ägt henne. Jag har sett henne blinka lite någongång och hon har första brunsten på året kunnat visa att hon är känsligare i ridningen. Men i år kissar hon i stallgången, när hon leds förbi annan häst i hagen och hon är inte bara lite känsligare i ridningen utan rätt så annorlunda i ridningen. Det har hållt i sig i två veckor nu!?
I ridningen upplever jag henne super känslig, lite lätt stressad och super taggad och piggelin. (Men väldigt lösgjord och fin så jag betvivlar att hon har ont någonstans i kroppen)
Förstår att det är jätte individuellt hur stona blir. Men är nyfiken att höra - Hur blir era hästar i ridningen när de brunstar? Märks första brunsten för säsongen extra tydligt?
Mvh DG
I ridningen upplever jag henne super känslig, lite lätt stressad och super taggad och piggelin. (Men väldigt lösgjord och fin så jag betvivlar att hon har ont någonstans i kroppen)
Förstår att det är jätte individuellt hur stona blir. Men är nyfiken att höra - Hur blir era hästar i ridningen när de brunstar? Märks första brunsten för säsongen extra tydligt?
Mvh DG