Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

N

naijna

Jag hyr ett stall som jag är mycket nöjd med förutom det att det inte finns någon höförvaring. Vi köper hö ev en bonde som bor bara någon km från oss så vi behöver inte köpa något stort parti åt gången, vilket är skönt.

Idag förvarar vi höt på en altan med presenningar över men i det här regnet känns det som att det är en tidsfråga innan vattnet går igenom + att det är väldigt bökigt att varje dag stå ute och lassa hö i påsar.. dra på och av skyddet.

Vi får inte bygga ett förråd utan det måste isf vara något som är flyttbart...

Tips och råd mottages tacksamt :bow:
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Läste om någon förut som använde en billig äldre (men besiktad) hästtransport. Då behöver du inte ens lasta om det efter att du hämtat det!
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Läste om någon förut som använde en billig äldre (men besiktad) hästtransport. Då behöver du inte ens lasta om det efter att du hämtat det!

Jo vi hade en plan på det med.. om man lyckas hitta en billig sas.. Bonden kör ut höt till oss så någon transport behöver vi inte stå för *lyx* :)
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Hål lögonen öppna inför reor och kampanjer. Jag köpte min hall för ynka 1400kr när Krauta hade sin kampanj förra våren. Nu kostar samma hall nära 4K :eek:
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Jag hyr ett stall som jag är mycket nöjd med förutom det att det inte finns någon höförvaring. Vi köper hö ev en bonde som bor bara någon km från oss så vi behöver inte köpa något stort parti åt gången, vilket är skönt.

Idag förvarar vi höt på en altan med presenningar över men i det här regnet känns det som att det är en tidsfråga innan vattnet går igenom + att det är väldigt bökigt att varje dag stå ute och lassa hö i påsar.. dra på och av skyddet.

Vi får inte bygga ett förråd utan det måste isf vara något som är flyttbart...

Tips och råd mottages tacksamt :bow:

Trots att jag har höskulle så förvarar jag vårt hö, som vi hämtar 1 gång per månad i en gammal transport, funkar alla tiders, har ALDRIG fått en enda dålig bal där.
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Förvarar mitt, tillsammans med avfuktare, i källaren. Bökigt när balarna ska upp och ner, javisst, men jag är livrädd för att mitt hö ska börja mögla...:crazy:
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

i år är det ju ganska stor risk att det gör det.
 
Sv: Hur förvarar ni ert hö som inte har tillgång till skulle eller förråd?

Förvarar mitt, tillsammans med avfuktare, i källaren. Bökigt när balarna ska upp och ner, javisst, men jag är livrädd för att mitt hö ska börja mögla...:crazy:

Kan vara värt att kolla med det försäkringsbolag man har huset försäkrat i vad de säger om den lösningen. Mest för att vara säker på att man har en gällande brandförsäkring om huset skulle brinna. Hö är nämligen klassat som ADR gods för att det kan själv antända. Så det är inte säkert att en vanligt försäkring gäller om olyckan skulle vara framme.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp