Hur tvätta håret med halskrage?

Rie

Trådstartare
Utan att halskragen blir alldeles blöt och utan att göra illa ryggen?
Någon som har bra tips?

Utan att halskragen blir alldeles blöt och utan att göra illa ryggen?
Någon som har bra tips?
När min son hade halskrage fick han en för duschning, dvs en i hårdplast. Men den kanske han fick med sig från USA? Men fråga för det måste ju finnas här också.

När jag hade handleden gipsad körde jag med silowrap för dels fanns det på gården och var gratis och dels är den ju lite klistrig mot både sig själv och mot huden. Funkade skitbra.

Tack för alla förslag.
Det slutade med plastfolie runt kragen, mig liggandes på rygg i duschen på ett tjockt sportunderlag medan sambon tvättade håret.
Inte helt perfekt, men bra mycket bättre än det hår som inte blivit tvättat under sjukhusvistelsen..
Vilken befrielse...... :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 106
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 208
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar