Där vi tränare/skötare/ägare står om vi inte kör/rider våra hästar själva...
Hur uppför du dig under loppet? Är du högljudd hela tiden, eller bara på upploppet eller är du tyst som en mus och smackar lite tyst? Vågar du ens titta?
Och vad sker om hästen råkar komma först?
Humlan: Räknar 1-2-1-2-1-2 i starten, för att hon ska hitta rätt takt för trav... sen står jag o säger nu hoppade hon, nu hoppade hon... sen blir det "gå ut", "gå ut", "gå ut" blandat med svordommar om hur den andra talanglösa kuskarna kör.... och 700m kvar börjar jag hoppa o klappa händerna, sen smackar vi lite och sista 300-200m blandar vi hoppa, klappa händer, smacka med "kom igen gumman", "Hoppla Silver" "Har ni sett va söt hon är?", "Oj, vad fort hon springer" "Hejja hejja" medans vi tårögda hoppar/rusar över 3 farbröder för att se på tv..
När kusken kommer av banan, möter han oftast en flinande tränare som klappar och kramar hästen oavsett hur det gick
Humlan har ju inte vunnit.... än...... , men de gånger Lisa vann... rusande/studsade/hoppade jag tårögd ut på banan för att ta av käken, krama hästen och krama kusken, berätta högljutt för alla hur himla bäst de var och att jag älskar dem alla.