A
Annaaa
Jo så här ska jag då o tävla en LB klass på grannklubben. Hästen e bra förberedd o jag likaså. Har varit o tävlat på detta stall förrut, så hästen är någorlunda bekant me omgivningarna. Allt känns toppen tills jag kommer fram till framridningen. Då får mitt underbara märrsto ryck o står mer på bakbenen o bockar än går fram. Plötsligt är allting förutom vad jag säger så fruktansvärt intressant o hästen e spändare än nånsin. Vad jag än gör blir det bara fel o jag åker nästan av nåra ggr då hon far fram i sina bocksprångsserier. Så småningom e de min tur o jag rider in i ridhuset, hästen fortfarande lika spänd. Slutar med att jag får utgå på egen begäran, då jag känner att inget funkar över huvudtaget. Går ut till framridningen o rider runt ett tag där, märker dock att det fortfarande inte e nån ide. Nästa dag går hon som en klocka, och förutom nåra bocksprång i galoppen går allt bra... suck..jaja hästarna måste ju också få ha en dålig dag ibland... (konstigt bara att dom dagarna RÅKAR komma nätr det är dags o tävla...)