Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av själ till hästen så rider jag som sagt ibland men bara skritt och lite trav.
Du skrev ju att du rider för tränare, tävla ska du ju tydligen göra också
Låter mest som att du nu bara försöker hitta på bortförklaringar.
Men alla mulliga kan INTE rida, särskilt inte ponny!! Det finns inte hästar för alla, det är ingen rättighet att rida.Jag startade denna tråd för att säga att även dem som är mullig vill kunna rida oavsett typ på häst utan att få skit för det.
Ex om en mullig rider en storhäst på 170 cm vill hon ej höra att han tar skada av en tjockis å ryggen.
De jag menade.. inte en tråd bara om MIG.
Men slut tjaffsat om just min kropp och min vikt och om mig.
Jag startade denna tråd för att säga att även dem som är mullig vill kunna rida oavsett typ på häst utan att få skit för det.
Det är väl just det alla regerat på, att man inte kan rida oavsett typ av häst om man är mullig!
Man måste anpassa hästen efter sin vikt eller sin vikt efter hästen.
Din ponny ser varken välmusklad eller kortryggad ut, alltså bör du inte rida på honom. Och även om han vore det så är du för stor!Jag anser att om hästen är kraftig byggd med stora fina muskler och kort rygg osv så är den viktbärande, han kan bära upp långa/lite tyngre ryttare och går på tygeln mm.
Din ponny ser varken välmusklad eller kortryggad ut, alltså bör du inte rida på honom. Och även om han vore det så är du för stor!
Förstår du inte att det är djurplågeri?
Säger ni lika när ni ser en lång person på en islandshäst på 135 cm?
Om nån går tillbaka och kollar filifjonkans bilder: Jag väger runt 75! är också 177, men som sagt. tror då att ts skulle vara lite mindre om hon vägde 75. Eller?