Bukefalos 28 år!

Ingen Björkviksritten 2008

Sv: Ingen Björkviksritten 2008

Jagt vill bara säga att jag har full förståelse för klubbens beslut, det finns en gräns för vilka ekonomiska risker en enskild ridklubb ska behöva ta En FEI ritt innebär ju en hel del merarbete och merkostnader, Ridsportförbundet genom DK borde självklart ta ansvar i denna fråga. Jag vet själv att min anmälan till tävlingen bara kom till förbundet och blev liggnades där utan att komma ut till klubben.

Det är synd för hela distanssverige att en av de mest välorganiserade tävlingarna försvinner. Många startar ju sitt tävlingsår med "Nybygget" numera Björkviksritten.
 
Sv: Ingen Björkviksritten 2008

Ja, jag håller med dej, och jag förstår Björkviks beslut.
Jag har själv fått smaka på SvRSF nonchalans mot just distansen. Jag har upplevt det som att de inte bryr sig igentligen, utan låtsas göra det bara för att de borde. :crazy: Det finns MÅNGA brister i förbundet, vill inte skriva dem här, men det finns...
 
Sv: Ingen Björkviksritten 2008

Otroligt trist. En etablerad ritt med mycket väl fungerande organisation - det tar tid att bygga upp. Många år. En stor stor förlust för distansen. Har ni som arrangör fått någon som helst respons sedan ni meddelat ert beslut?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) För andra året i rad arrangerade Ridtravarförbundet utställning för ridtravare på Solvalla den 23 augusti. Best in show blev...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Ylva86
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) ”Som väntat har metodiska Hongkong arrangerat allt i världsklass. I alla fall om man är häst. Exemplariska arenor och...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp