iPhone / iPad - förslag på nästa ord

Anna

Trådstartare
Datorer är kanske fel prefix men det är väl rätt region åtminstone :)

Jag undrar över en sak som på intet sätt är jätteviktigt: mina Appleapparater (en iPhone 5s och en iPad Mini 2, om det har betydelse) är duktiga på engelska, ger förslag på nästa ord och även förslag på emojis (skriver jag "tomato" får jag en tomatbild som förslag). Det funkar dock inte på svenska eller franska. Jag har trott att det helt enkelt inte är utvecklat på andra språk än engelska, men på Facebook imorse förstod jag att det inte är så utan att det funkar på svenska för andra!

När jag väljer tangentbord i t.ex sms-appen finns det ett reglage över engelska för att välja om "Förslag" ska vara påslaget - men det finns alltså inte över svenska eller franska, vilket är varför jag trodde att det inte var utvecklat för dessa språk. Men det funkar ju för min kompis O_oO_oO_o

Jag har senaste uppdateringen av iOS, förresten.
 
Det funkar dock inte på svenska eller franska. Jag har trott att det helt enkelt inte är utvecklat på andra språk än engelska, men på Facebook imorse förstod jag att det inte är så utan att det funkar på svenska för andra!

Det låter konstigt. Du är säker på att ni pratar om samma sak och inte autocorrect eller något? Enligt Apples hemsida är det bara engelska och kinesiska som har stöd för just sammanhangsbaserade textförslag.
 
Det låter konstigt. Du är säker på att ni pratar om samma sak och inte autocorrect eller något? Enligt Apples hemsida är det bara engelska och kinesiska som har stöd för just sammanhangsbaserade textförslag.

Ja, helt säker! Hon hade försökt skriva "inget" som hade blivit i och en get.
 
Jag får inga förslag på ord som på det engelska tangentbordet, men jag kan välj att orden blir emojis :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp