Irriterande smygreklam

Conversation Piece

Trådstartare
Jag vet att jag är lite överdrivet känslig mot smygreklam och vinklade artiklar, så det här är väl egentligen inget att bry sig om, men...

Igår fick jag B-tränareföreningens medlemstidning. Nu har man väl därifrån aldrig utgett sig för att vara någon vetenskaplig tidskrift av "Science" kaliber, så man behöver ju inte dra så stora växlar på artiklarna som finns däri, men jag hajjade ändå till en aning när jag kom till artikeln om Equine Essentials. Där beskrevs detta mycket omdiskuterade och från många ifrågasatta fodertillskott som ett undermedel med hänvisning till en framgångsrik tränare som haft framgång med en häst som fått tillskottet. Man skulle nästan kunna tro att B-tränareföreningen rekommenderar att det här är något som man bör köpa och ge sina hästar. Lite tunnt underbyggt i så fall. Men nu tror jag inte att man från föreningens sida har några synpunkter alls om saken, utan att det är en personlig synpunkt från artikelförfattaren - som för övrigt någon sida längre fram i tidningen figurerade i en annons om samma tillskott.

Ja, vart vill jag komma med detta? Jag vet inte riktigt. :o Jo, att jag blev besviken på att man inte i artikeln tog upp de olika meningar som finns om medlet. Då hade det varit lättare att ta den där undersökningen som det hänvisades till på något allvar. Och besviken på att min förenings tidning används för artiklar med smygreklam. Men det var kanske ingen nyhet.

Ha en fortsatt bra dag!
 
Sv: Irriterande smygreklam

nu har jag inte sett just det du pratar om, men jag ser ofta i andra tidningar helsidesannonser i form av artiklar, så att man ska kunna bli lurad att tro att det ÄR objektiva artiklar...
 
Sv: Irriterande smygreklam

Visst kan man bli irriterad på sånt, men B-tränaren irriterar mig mest för att vi betalde in i februari och inte en jä-la tidning fortfarande. Enl. kontaktpersonerna på min bana "måste det blivit något fel", men inte ett sk-t har hänt trots massor av påtryckningar..... B-tränaren är alltså i mina ögon en skit tidning och klubben är oseriös. Varför ska man ge dem pengar när man inte får något tillbaka (inte ens blaskan)?
 
Sv: Irriterande smygreklam

jag får också tidningen lite si o så. Nr 1 sen kan de hoppa över så får jag nr 4 tex.
 
Sv: Irriterande smygreklam

Finns det ingen på "riksnivå" som man kan ifrågasätta det till ???
 
Sv: Irriterande smygreklam

Tack för länken !! Har mailat dit nu.
 
Sv: Irriterande smygreklam

Vad då nu B-tränaren tänkte jag.... :angel:

Sen när jag läste inlägget så kom jag på att jag var lika irriterad själv över reportaget. Och hästen det refererades till var ju ingen sopa innan heller. :smirk:

Men vad konstigt det är, jag fick min tidning för säkert två veckor sedan...
 
Sv: Irriterande smygreklam

Ja, man kan ju notera hur otroligt objektivt artikeln är skriven. *ironi*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp