Bukefalos 28 år!

Ivers utredning fortsätter

Sv: Ivers utredning fortsätter

UPPDATERING! :laugh:

Nu har vi fullföljt tolv rehabveckor och har nyss kommit upp i 40 minuters promenadtid! Ingen är gladare än jag ( jo, Iver såklart )
Vi har börjat med backträning med svag sluttning där han får gå i en minuts intervaller.

Vi har även fått tillåtelse att smygträna lite lydnad om vi vill. ( klart vi vill!!! ) Det innefattar runt 15-20 meters fotgående med någon ynka vinkel, och ett par ingångar på sin höjd, men träna lite det får vi! :laugh:

Nu har vi "bara" ca 3,5 månad kvar innan vi förhoppningsvis får slippa den här sabla koppelvilan. Gissa om jag längtar?

EDIT: Hoppsan, jag tänkte uppdatera den här tråden egentligen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ivers utredning fortsätter

Vad skönt att det går åt rätt håll! Det måste vara påfrestande att ha en så ung och aktiv hund i vila..

Har syrrans Aussie här, som är konvalecent på obestämd tid (minst ett år), men han får ändå springa lite lös och träna lugnare lydnadsmoment, spåra och så..Men det är ändå hemskt frustrerande att alltid behöva påminna honom att ta det lugnt.

Bara att belöna är ju ett mysterium för sig. Han får inte kampa och inte springa efter bollar. Jag GER honom en boll att tugga lite på när vi tränar. Inte jackpot direkt:grin:
 
Sv: Ivers utredning fortsätter

Vad underbart att höra att det går åt rätt håll! :) Hoppas det fortsätter så!

Offtopic: Du får gärna pm:a om utblidningen du går om du vill. Tror att det är den jag är sugen på till hösten.
 
Sv: Ivers utredning fortsätter

Blev aldeles stel när jag läste att tråden var aktiv igen.

Skönt det bara var positiva besked i den.
 
Sv: Ivers utredning fortsätter

Åh, ja det är verkligen synd.:(

Klurigt med belöningen, jag har fokuserat på att jobba upp värdet på social belöning och det fungerar riktigt bra faktiskt. Det går ju att göra någorlunda lugnt också. :)

Tänk den dagen de får springa igen, då ska jag slänga kopplet i första bästa soptunna!
 
Sv: Ivers utredning fortsätter

Jag kan bara hålla med här, valpköpare som Jessicah är GULD! Hon och Iver har varit här och hämtat upp Ivers moster Boogie, som jag har lånat ut under en period så Jessicah har en hund att träna med under sin utbildning. Iver har klarat operationen bra och har en god prognos, om rehaben går som den ska - och det hoppas vi såklart! Vi håller alla tummar och tassar här!

Rotade lite i min gamla tråd och blev alldeles sentimental!:love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp