Tack för pepp!
Jag kan säkert arbeta på en kyrkogård och har också sökt sådana jobb. Drömjobbet är det dock inte. Jag ser mest framför mig rensning och krattning av grusgångar samt häckbeskärning.
Jag kan tänka mig flera jobb. Men frilans vet jag inte om jag passar till. Det blir för det första för osäkert ekonomiskt och för det andra går det inte att skala upp. Blir jag uppsagd från anställningar så måste jag ju ge upp frilansandet också för a-kassan anser att man ska vara helt arbetslös och inte ha eget företag. Tror också det kan hindra mig från att kunna få deltidssjukersättning.
Att skriva trädgårdsspalter har aldrig slagit mig faktiskt. Som deltidsanställning/behovsanställning skulle det funka. Men jag ger mig fasen på att jag kommer att få skrivkramp då. Jag lyckas ju inte ens skriva till min hemsida/blogg särskilt ofta. Sen vet jag inte om jag är SÅÅÅ kunnig så att jag kan svara på läsarfrågor. Det är så mycket jag inte kan. T.ex. är sjukdomar och skadedjur nästan en blind fläck hos mig.
Jag känner att jag kan för lite om det jag vill jobba med. Jag skulle så gärna vilja utbilda mig inom det, men hindras av min panikångest. Jag skulle vilja jobba med planering och anläggning av skogsträdgård. Och hålla utbildningar. Det här med allmänna skogsträdgårdar är något som kommer att komma mer framöver. Det finns redan sådana och nya startas fortlöpande. Sen skulle jag vilja driva plantskola också. Bl.a.