jag ska börja ge min häst fil

Hej!

Det finns bättre grejer än filmjölk för att stabilisera upp tarmfunktionen hos hästen OCH som är lättare att ge hästen. Dessa produkter innehåller snälla bakterier som finns naturligt i hästens tarm. Fråga i din Ridsportbutik eller foderaffär! Har inte de något så finns Bakteriebalans på Granngården (obs inte Mag- Tarmbalans, utan just Bakteriebalans). Det kan du ge ett dosmått morgon och kväll i ett par dagar för att hjälpa hästen vid akuta problem, och ett dosmått om dagen vid mindre problem. Det är ett pulver som man bara blandar i maten.

åh, tack så jättemycket!
Har provar magtarm men det hjälpte ju inte, men kan prova den där bakteriebalansen :) :bow:

Det finns även något som heter microbalans, men satsa på bakteriebalans först.

Om du måste köra med fil så brukar de äta om man blandar kraftfodret i (fast min förra häst gillade filen rakt av, men jag tror hon var rätt ovanlig).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama