Jag tror att Vitnos har börjat ta sig ton

snurpe

Trådstartare
I samma takt som hennes självförtroende och säkerhet har växt har hon också dragit på sig en kaxighet.

Hon och Katla som kommit så bra överens har idag tjaffsat en del. Vitnos verkligen muckar gräl och går fram och slår på Katla som blir jätterädd och inte alls vill vara med. Inget morrade eller fräsande men en ständig maktkamp. Men det borde nog ge med sig för Katla bara springer och gömmer sig.

Jag tror ni? Kan det vara så att Vitnos börjar känna sig hemmastad och rangordningen hemma ska finputsas? Hon är extremt kelig mot Vulkan och det verkar nästan som om hon vill ha honom för sig själv :smirk:

Jag tycker lite synd om Katla och hoppas att det snart är övergående.

/snurpe
 
Ja när dom börjar bli hemmastada brukar dom börja klättra på rangskalan. Man kan se det jättetydligt med våra katter som vi har inne för omplacering. I början går det hur bra som helst och ingen sticker upp mot någon. Om någon katt är där en längre period på kanske över en månad kan den katten börja bråka med dom andra. Men det brukar inte vara någon fara, jag tror att det går över! Kul att hon har fått mer självförtroende i alla fall! :bump:
 
Nu verkar det lugnare iaf :) Vitnos är en helt annan katt, mycket tuffare och mer framåt!

/snurpe
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp