Kan hon ha Shäfervingel?

V

Vilmis

:cry:min hund är sjuk!! Hon har börjat gnaga på sin höft!! I 3 dagar har hon hållit på så nu är hon skinnflådd inte jättemycke som en femkrona ungefär!! det måste vara i skelettet hon har ont eller i muskeln! jag har klämt och kännt men hon visar inte att det gär ont!! En natt vaknade jag av att hon föll in i mitt sängbord! Hon kunde inte stödja på vänster sida hon bara föllihop!! huvet gick som en saftblandare!! Hon såg ut att vara på fyllan typ!! Hjälpte hon upp och försökte gå med hon tills hon fick tillbaka balansen!! Då läste jag lite på internet och hittade lite fakta om s.k (schäfervingel),, Hon har haft detta vingel 2 gånger under 2 månader!! Hittade nästan ingen fakta om schäfervingel på nätet!! Kan de vara detta som hon har?? Hon är en blandning mellan schäfer 75% och Dalmatin 25% blev nyss 5 år gammal!! Snälla någon som vet något om denna sjukdomm?? Kan det vara den hon har !! Kan man kopplaihop gnagandet på höften med vinglet?? Ska i vilket fall ringa vet i morgon!! Men det gör så ont i mitt hjärta nu !! Vet att det ¨kanske inte går att göra något om hon har den sjukdommen!! :cry::cry:
 
Sv: Kan hon ha Shäfervingel?

Det kan vara epelepsi , eller kanske har gnagandet med fodret att göra , men att hon vinglar tror jag inte har med maten att göra. Det är bra att du tar kontakt med vet i morgon
 
Sv: Kan hon ha Shäfervingel?

Ja jag har oxå funderat på om det kan vara fodret men hon äter ju allt mellan himmel o jord och har inte visat några tecken på d förut! Hon brukar få Klass!! epelepsi tror jag inte att d är för hon är som lugn blir dom inte vilda av d och får kramper!!?
 
Senast ändrad:
Sv: Kan hon ha Shäfervingel?

min hund harjust fått epelepsi, 6 år gammal, hon var cool lugn och bara vinlkade och tappade balansen, inga kramper eller liknande, ögonen kunde inte fokusera, emn de rullade verkligen inte, hon satte sig ner tills de gick över på några sek, eller nån minut.. så visst kan det vara PE... men minh ar dock inte gnagt på sig, men hon har alltid gnagt lite på sina knäleder, men inteså det blir märken..
 
Sv: Kan hon ha Shäfervingel?

Jag tänkte också med detsamma på epilepsi. Det kan innebära allt emellan att du inte får kontakt under några sekunder till att hunden krampar och tuggar fradga. Hon kan ha haft ett antal "petit mal" som de små anfallen kallas utan att du har märkt det eftersom det bara tar några sekunder. H*n kanske har stannat till eller suttit stilla några sekunder.

Oftast kommer man inte underfund med varför anfallen kommer. Det bästa är kanske att prata med vetten. Det finns många olika orsaker till epilepsi. Tre av dem är: kan vara ärftligt, kan vara skada vid födelsen eller annan skada, kan vara tumör.
 
Sv: Kan hon ha Shäfervingel?

:Då läste jag lite på internet och hittade lite fakta om s.k (schäfervingel),,

:Hittade nästan ingen fakta om schäfervingel på nätet!

säger du inte emot dig själv. Du hittade tillräckligt med fakta på nätet för att kunna dra paralleller med din hunds ptoblem men ändå hittade du i nästa andetag knappt nån fakta om schäfervingel.

har aldrig hört schäfervingel, de kan nog drabba alla raser. Anfallet kan mycket väl vara EP.
Den kan även ha ont i höfter/rygg... är hunden höftledsröngkad?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp