Bukefalos 28 år!

Klädkod kavaj, kvinnans klädsel

Kavaj är den lägsta koden. Sen är klädkoder alltså inte ett krav på gästerna, utan en hjälp [...].

Precis. Min värsta vad-ska-jag-ha-på-mig-upplevelse i vuxen ålder (=sen jag slutade bry mig om vad andra tycker och började lita på mig själv) var när jag skulle gå på en middag arrangerad av landshövdingen och därmed på ett slott. Men ingen jäkla klädkod! Hur ska man veta vad man ska ha på sig? Av olika anledningar fattade vi att högtidsdräkt var uteslutet så jag klädde på mig min variant av "den lilla svarta" med kavaj och diskreta smycken. Med en flashig sidensjal och mindre diskreta smycken i väskan för att snabbt kunna förvandla mig själv från kavaj-Myrten till mörk kostym-Myrten. Men så ska man ju inte behöva backa upp!
 
Precis. Min värsta vad-ska-jag-ha-på-mig-upplevelse i vuxen ålder (=sen jag slutade bry mig om vad andra tycker och lita på mig själv) var när jag skulle gå på en middag arrangerad av landshövdingen och därmed på ett slott. Men ingen jäkla klädkod! Hur ska man veta vad man ska ha på sig? Av olika anledningar fattade vi att högtidsdräkt var uteslutet så jag klädde på mig min variant av "den lilla svarta" med kavaj och diskreta smycken. Med en flashig sidensjal och mindre diskreta smycken i väskan för att snabbt kunna förvandla mig själv från kavaj-Myrten till mörk kostym-Myrten. Men så ska man ju inte behöva backa upp!
Höjden av oartighet från landshövdingens sida, om du frågar mig! Hen måste ju fatta att de allra flesta som bjuds in till hen inte är bekanta med situationen och alltså inte kan antas veta vad som förväntas av dem. (Jag tycker även att man nuförtiden bör skriva ut /civil/ högtidsdräkt om detta gäller. Det är så pass ovanligt med frack nuförtiden.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp