Bukefalos 28 år!

Königs stövlar...

firren

Trådstartare
Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44 från häl till knäveck. Tror ni att ett par 48cm höga (insidan) skulle vara lagom när dom satt sig?
:)
 
Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44 från häl till knäveck. Tror ni att ett par 48cm höga (insidan) skulle vara lagom när dom satt sig?
:)

Hur har du tänkt rida in dom med fyra cm för mycket läder? :p mina är 1 cm för långa. Sätter de sig mer än så gör det inte så mycket, har extra hög båge på.
 
Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44 från häl till knäveck. Tror ni att ett par 48cm höga (insidan) skulle vara lagom när dom satt sig?
:)
Det är ganska praktiskt att kunna böja benet:) Och Sir är ju jättehårda så de sätter sig ju inte lika mkt som tillexempel ett par Mountain Horse av valfri modell. Jag har också ca en cm för långa på mina Cavallo, de har sjunkit ihop ca två centimeter men de är mjukare läder än Sir.
 
Brukar man inte säga att stövlar sätter sig ca 2 cm. Nu tänker jag såklart på dressyrstövlar med hård utsida eller hård runt om. Inte MH eller dylikt.
Så 4 cm låter mycket. Men det beror ju också lite på vad nästa längd nedåt är. Finns det 46 är ju det perfekt. Men är det 45 så skulle kanske 48 med kil är det som gäller.
 
Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44 från häl till knäveck. Tror ni att ett par 48cm höga (insidan) skulle vara lagom när dom satt sig?
:)
Låter som ca 3-4cm för högt beroende på hur du mätt.
Just sir är hårda och sjunker inte nämnvärt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 937
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp