Lupino
Trådstartare
Jag kan inget om däck och fälg. Jag förmodar att jag behöver byta ut vinterdäck (dubbdäck) som sitter på superrostig fälg och där däcken är från 2004. Däcken hör till en hästtransport (boggi)
Hur vet jag vilka däck och fälgar jag ska köpa? De jag fick med heter 175/70R13 82T. Det står inget att de är för släp.
Jag kör bara ca 2 resor med vinterdäck (en gång höst och en gång vår, korta resor på bara några mil). Således vill jag lägga ett minimum på däck/fälgar. Hur går jag tillväga?
För jag förmodar att jag inte bör använda de medföljande?
Måste jag hitta just ett par 175/70 R13 82T? Kan jag strunta i att köpa däck gjorda för släp (släpet har en totalvikt av 1500 kg och är alltså en boggi)?
Hur vet jag att fälgarna jag köper passar på släpet (bulthålen)?
Hur vet jag vilka däck och fälgar jag ska köpa? De jag fick med heter 175/70R13 82T. Det står inget att de är för släp.
Jag kör bara ca 2 resor med vinterdäck (en gång höst och en gång vår, korta resor på bara några mil). Således vill jag lägga ett minimum på däck/fälgar. Hur går jag tillväga?
För jag förmodar att jag inte bör använda de medföljande?
Måste jag hitta just ett par 175/70 R13 82T? Kan jag strunta i att köpa däck gjorda för släp (släpet har en totalvikt av 1500 kg och är alltså en boggi)?
Hur vet jag att fälgarna jag köper passar på släpet (bulthålen)?