Jag är en spontan känslomänniska och många gånger stormar jag in i saker utan att tänka efter ordentligt först. Ibland blir det bra, ibland mindre bra. Detta gäller även mina hästaffärer. Min fina vita är min stora kärlek, jag visste att han var min redan när jag såg annonsen och känslan låg kvar även när jag såg och provred. Han är här för att stanna, bättre finns inte
Men jag vill ha en till. Jag rider för att det är roligt, det är stora målet med min ridning, att ha roligt. Jag rider ut mycket, tränar både hoppning, dressyr och terräng. Hittar på massa bus med hästarna, rider barbacka, åker till stranden osv. Jag tävlar en del med min vita och tanken är att kunna åka med båda och rida samma klasser. Den vita är bra, kommer jag ihåg banan och inte glömmer att galoppera på framåt blir vi alltid placerade vilket är väldigt kul såklart.
Jag har provat två hästar som jag fastnat för fast på olika sätt.
Den ena är en swb född 2007, min gamla tränare som ägt honom sen föl, han är född på granngården där jag står uppstallad. Han har tävlat LA 3 dressyr, 1 m fälttävlan och 120 cm hoppning med blandade resultat. Den är världens gladaste häst, energin tar aldrig slut och det är även det som varit problemet när det gått mindre bra, övertaggad häst.
Han är väldigt olik den jag har och det kommer nog ta lite tid att rida ihop mig med honom. Det är en svår och känslig häst som samtidigt är väldigt rolig
Den andra är en belgisk valack som ägs av mina vänner. Han är född 2001 och har varit deras sen 2006. Han har tävlat 135 cm och har hur mycket vinster och placeringar som helst. En riktig stjärna i omhoppningarna som älskar att tävla.
Han är dock lite trälig att rida på backen, bekväm och lite lat, men han är otroligt bussig och rar på alla sätt.
Hur ska jag tänka här?
Utifrån det jag har sett när du rider tycker jag du ska välja häst nr 2. Jag menar absolut inte att du rider dåligt på ngt sätt. Men det känns som om den andra hästen hade passat dig bättre. Häst nr 1 är flashigare men tror inte du är lika snabb i dig själv som hästen är..