Kris! Bäbä är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Nu har vi tillbringat en timme med att leta efter elins Bäbä, en liten vit bagge som är hennes käraste ägodel... Vi har ännu inte hittat den men jag har ialla fall fått henne att lägga sig i sängen och med tanke på att hon är helt slut så kommer hon nog att soman än då...

Men var kan ett litet gosedjur ta vägen? Vi har inte slängt ut något, den fanns efter att gästerna (mamma och syster) hade åkt så de har inte fått med sig honom.

Vi har letat under soffan, under alla möbler där man överhuvudtaget kan titta under, vänt upp och ner på täcken och filtar ialla sängar, inkl gästrum osv... Gått igenom alla kassar med skräp som står sen julafton, ialla lådor där man kan tänkas stoppa in en liten bäbä, alla skåp, garderoper, även de barnsäkra, badkar och dusch, källare och alla utrymmen som finns men spårlöst borta...

Så nu skickar jag ut en efterlysning på nätet, ca 30 cm hög 20 cm lång, horn, vit krullig päls med snälla ögon, väldigt mjuk och go sökes! Hittelön erbjudes!
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Tvättkorgen?
Lätt att få med sig Bäbä (vilket roligt namn :D) i smutskläderna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Det finns ingen risk att Bäbä (återigen... :D ) försvunnit ute?
En tripp till affären? En promenad? Skoj i pulkabacken?

Hoppas Bäbä snart återvänder till familjen...
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Bäbä har kommit hem igen! Vi misstänker starkt att han har haft en ute kväll för han påträffades på badrumsmattan där vi har letat två gånger var plus borstat tänderna på oss själva... Alltså vi borstade inte tänderna på badrumsmattan men vi stod där ialla fall... ;) Men i natt när min man skulle på toa så snubblade han över honom...
Lyckan var fullständig när elin vaknade i morse och bäbä låg på kudden!

Roligt namn? Det var ganska självklart faktiskt, han är ett får och får säger bäbä alltså heter han bäbä... ;) Hon har säkert ett miljontals mjukdjur och har haft så sedan födelsen men denna bäbä kom i ett paket från bekanta som elin knappt har träffat och hon tog honom till sitt hjärta så det var helt obegripligt... Inget annat gosedjur har betytt något speciellt för henne, de kan komma bort utan att hon bryr sig det minsta men med bäbä är det katastrof!

Nåja vi får väl sätta ett snöre i bäbä och binda fast honom i sängen så han inte kommer bort igen...
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Det är faktiskt så att många, som vanligtvis inte går ut på krogen och så, passar på, på just juldagen. Hoppas bäbä hade en trevlig kväll ute i alla fall :)
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Jag trodde att en bebis kommit bort :eek: *panik*!

Skönt att så inte var fallet :bow: .
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Han såg synerligen nöjd ut så vi hoppas att han har haft trevligt! ;)
 
Sv: Kris! Bäbä är borta!

Stackars bebis isåfall :eek: Kan inte vara något vidare att heta Bäbä :D
Inte så kul att bli borttappad heller :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp