Kul med häst

Vira

Trådstartare
Här vill jag ha tips på roliga aktiviteter som ett antal personer med tillgång till häst kan hitta på tillsammans, i stil med att tolka, rida och bada, tävlingar osv :). Både mer avancerade saker som kräver lång planering, hästtransport och en heldag, och enklare grejer där man kanske inte ens behöver häst. Två till trettio deltagare typ. Vad brukar ni hitta på med stallkompisarna? :)
 
Vi har dragit ihop ett gäng på facebook och sen åker vi till olika ställen och rider ut, ibland vid någons stall och ibland på andra fina ställen. Fikapaus såklart också, men inga gigantiskt långa rundor utan 1-2 timmar så alla kan följa med :)
 
Jag brukar försöka dra med vänner på uteritter, bada med hästarna, pay and jump, kolla på tävlingar, åka till ridsport affärer då det är utförsäljning t ex :p.

Man behöver inte göra mycket för att ha trevligt med hästen och vännerna ^_^
 
Träna tillsammans! Dra ihop ett gäng och samlas på någons ridbana (eller lyxa till det och boka ett ridhus) och träna på sådant som kanske inte blir av hemma (trail, WE, hoppning, rail work osv). Det är trevligt att göra till en vana tycker jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 045
Senast: tuaphua
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 996
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 301
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp