Jag har haft katt och varit arbetspendlare många år och det har gått bra. Nu har jag en granne som har ett hundpensionat och dom är självklart djurvänner. Förut så sköte hon min katt o hönsen då jag var borta. Så en dag så övertygade hennes son henne om att jag utnyttjade henne (hon fick lite smått o gott av mig då och då + julklapp värd nästan 1000 kr.). Dessutom hade dom hört att jag jagat bort en av deras katter från min tomt med ett markattevrål. Hon brukar forsera magetluckan och gå in här, det var därför. Jag har inte gjort den där kattan illa, ville bara skrämmas! Från att ha varit kompis med mig så är denna granne som en ombytt hand och hotar med länsstyrelsen om jag inte uppfyller djurskyddslagen. I den står att katter ska ha tillsyn två ggr om dagen och det kan jag inte fixa. Mina vänner turas om att åka hit, men mer än en ggr om dagen går helt enkelt inte att ordna. Vessla vännen ligger och spinner på min arm. Det första hon tänkte på då jag kom hem var god mat... bara torrmat kvar. För övrigt vaktar hon mig inte och det märks inte på något sätt att hon bara haft sällskap en stund igår kväll. (Åkte måndag f m) Hon har av allt att döma varit nöjd ändå. Jag har haft henne instängd i huset pga det är tryggast så, då kan det inte hända någon olycka. Hon har gott om plats, flera dasslådor och leksaker. Går det att ansöka om anstånd från den där regeln om besök 2 ggr om dagen, eller hur ligger det till?
Senast ändrad: