E
Epona
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!
Åh så fin
Åh så fin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej ska kika på honom och se hur det ska sitta men något säger mig att det kommer hamna jätte högt upp (han har ganska litet huvud) så kan vara risk att ganascherna kommer ikläm istället
Jag tror inte att du är för tung, men du kanske kräver lite mer av hästen än vad dottern gör = protester från hästen! Du är ju ganska lång så hästen kanske hade lite svårt att balansera sig? Jag tror säkert att du kan träna hästen lite grann när dottern inte har möjlighet. Du bör dock inte hoppa för högt och vänta med att sitta ner i traven tills hästen har musklat på sig ordentligt.Ooops Glömde att skriva att jag är 171,5 cm lång och väger 71 kg . Hästen är kollad i munnen, sadeln sitter som den ska, hon är ET behandlad och undersökt efter konstens alla regler. Tredelat bett.
Jag tror inte att du är för tung, men du kanske kräver lite mer av hästen än vad dottern gör = protester från hästen! Du är ju ganska lång så hästen kanske hade lite svårt att balansera sig? Jag tror säkert att du kan träna hästen lite grann när dottern inte har möjlighet. Du bör dock inte hoppa för högt och vänta med att sitta ner i traven tills hästen har musklat på sig ordentligt.
Du menar alltså att jag som är 175 cm lång skulle kunna rida D-ponny på 140 cm? Det tror jag väl kanske inte sådär jättemycket på.. Åtminstone inte regelbundet, någon skogstur skulle väl gå an.