Bukefalos 28 år!

Lära sig mer om hästar kostnadsfritt?

MissFideli

Trådstartare
Jag har inte så gott om pengar och behöver det jag har till annat. Men samtidigt vill jag så himla gärna lära mig mer om hästar! Jag är ingen nybörjare, absolut inte! Utbildad hästskötare (dock utan examen) och jobbar extra i ett stall. Men där ingår inte så mycket hantering av hästarna. Jag mockar, fodrar och tar in eller ut. Borstar om jag vill. Visst får jag pyssla med dom, men jag har ingen som kan visa mig saker direkt.
Det är så mycket runt om jag skulle vilja träna på/lära mig, men hur? Jag har inte råd att gå på ridskola eller så och egentligen är det inte ridningen i första hand heller. Kanske mer åt unghästhanteringen tror jag?
Har ni tips på hur? Jag kan förstås jobba av det, men är det intressant tror ni?
 
Jag har inte så gott om pengar och behöver det jag har till annat. Men samtidigt vill jag så himla gärna lära mig mer om hästar! Jag är ingen nybörjare, absolut inte! Utbildad hästskötare (dock utan examen) och jobbar extra i ett stall. Men där ingår inte så mycket hantering av hästarna. Jag mockar, fodrar och tar in eller ut. Borstar om jag vill. Visst får jag pyssla med dom, men jag har ingen som kan visa mig saker direkt.
Det är så mycket runt om jag skulle vilja träna på/lära mig, men hur? Jag har inte råd att gå på ridskola eller så och egentligen är det inte ridningen i första hand heller. Kanske mer åt unghästhanteringen tror jag?
Har ni tips på hur? Jag kan förstås jobba av det, men är det intressant tror ni?

Det går att låna böcker gratis på biblioteket. Det finns ganska många filmer på internet om du googlar på olika saker, sadeltämjning, longering, massage....massor.
 
Det går att låna böcker gratis på biblioteket. Det finns ganska många filmer på internet om du googlar på olika saker, sadeltämjning, longering, massage....massor.
Fast det finns också mkt man vill se i verkligheten och inte bara läsa om.